عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۱۸۵۵۲
وقتی قیمت‌ها ساعتی بالا می‌رود، مردم از خرید و فروش صرفنظر می‌کنند؛

بازار خودرو قفل است و مردم در انتظار

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با بیان اینکه بازار خودرو، شرایط طبیعی ندارد، گفت: اکنون به هیچ عنوان خرید خودرو عاقلانه نیست و به خریداران توصیه می‌شود فکر خرید را از سر خود بیرون کنند.

«سعید موتمنی» ‌ افزود:بازار قفل بوده و رکود کامل بر آن حاکم است، آنچه از قیمت‌ها شنیده می‌شود فقط روی کاغذ است و مشتریان نیز فقط قیمت می‌پرسند.
به گفته این مقام صنفی، قیمت خودروهای داخلی فقط در فضای مجازی داغ است و قیمت خارجی‌ها نیز به طور مشابه فقط روی کاغذ و بسیار بالا از سوی فروشندگان بیان می‌شود.
قیمت برخی خودروهای داخلی و مونتاژی
 در گروه سایپا، هر دستگاه خودروی پراید ۱۱۱ بین ۱۴۰ تا ۱۴۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ بین ۱۲۲ تا ۱۲۵ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۳۲ بین ۱۲۴ تا ۱۲۷ میلیون تومان قیمت خورده است.
آگهی‌دهندگان تیبا۲ قیمت ۱۶۵ میلیون تومانی و تیبا صندوق‌دار ۱۴۹ میلیونی برای خودروهای خود درخواست می‌کنند. همچنین ساینا نزدیک به ۱۶۰ میلیون و کوییک دنده‌ای ۱۸۱ میلیون قیمت‌گذاری شده است.در گروه ایران‌خودرو نیز پژو۲۰۶ تیپ۲ حدود ۲۳۸ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ۵ به ۳۰۳ میلیون، پژو ۲۰۶ وی‌هشت (صندوق‌دار)  ۲۹۸ میلیون، پژو ۲۰۷ دنده‌ای به ۴۳۶ میلیون و پژو ۲۰۷ اتوماتیک حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. دارندگان پژو ۴۰۵ جی. ‌ال. ‌ایکس بنزینی قیمت ۲۱۶ میلیون، پژو پارس ساده ۲۵۴ میلیون، سمند ال. ‌ایکس ۲۱۰ میلیون، سمند سورن ۲۷۵ میلیون، رانا ۲۴۰ میلیون، دنا معمولی ۳۳۰ میلیون، دنا پلاس دنده‌ای ساده ۴۰۵ میلیون، دنا پلاس دنده‌ای توربو شارژ ۴۸۵ میلیون و دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ حدود ۶۶۱ میلیون تومان معامله می‌شود.
در دسته خودروهای مونتاژی نیز قیمت پژو ۲۰۰۸ به حدود یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان، سیتروئن سی‌۳ به یک میلیارد و ۵۶ میلیون، سراتو یک میلیارد و ۲۰ میلیون، ساندرو اتوماتیک ۵۴۴ میلیون، هایما اس۷ به ۸۵۰ میلیون، جک اس ۵ به حدود ۸۱۰ میلیون و چانگان ۵۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.
تعطیلی صنف نمایشگاه‌داران
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران پایتخت گفت: در حالی که تا پیش از تیرماه، شاهد تعداد انگشت‌شمار انجام معاملات در نمایشگاه‌های خودرو بودیم، اما در دو ماه و نیم گذشته به صفر رسیده است.وقتی قیمت‌ها به صورت ساعتی در بازار بالا می‌رود، افراد از خرید و فروش منصرف می‌شوند و همه منتظرند ببینند در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟وی تاکیدکرد:‌ اگر کشور با مشکلات ارزی مواجه نبود، واردات خودروهای کارکرده و دست دوم خارجی می‌توانست گزینه بسیار خوبی برای کنترل این آشفته بازار باشد، اما این گزینه منتفی به نظر می‌رسد.وی تاکیدکرد:‌ همه چیز در نهایت به نظارت بر بازار و تولید و عرضه بیشتر خودرو از سوی خودروساز بستگی خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۳۹۹/۷/۲۳ -  شماره 4760
جستجو
جستجو
بالای صفحه