عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۳۲۸۸۵

فوتبال ما هیچ قـیـد و بنــد و مدیریتی ندارد

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران، درخصوص اینکه یک تصمیمی‌هم در خصوص افزایش سهمیه بازیکنان خارجی گرفته شده و از این طریق می‌خواهند قیمت بازیکنان داخی را مدیریت کنند؛ به نظر شما تاثیری خواهد گذاشت؟گفت:قیمت بازیکن خارجی برعکس بازیکن ایرانی مشخص است ولی این در کشور ما تاثیر ندارد. فوتبال ما هیچ قید و بند و مدیریتی ندارد و این استدلال‌ها جواب نمی‌دهد. من بارها گفتم ۵۰۰۰ میلیارد هزینه می‌شود و آورده‌ای هم ندارد. تنها راهش ارزان‌سازی ورزش حرفه‌ای است.

 یک فرمولی دارد که باید در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها عملیاتی شود. نظر من این است که اراده‌ای برای این کار وجود ندارد. چون ضعف مدیریت و ناتوانی داریم. سال ۸۸ سقف قرارداد گذاشتند و سازوکارش را بلد نبودند. همان سقف سال بعد کف قرارداد شد. مشکل ما اراده نداشتن و سوءمدیریتی بود. فقط باید سازوکاری که سیستماتیک تعریفش را دارم اجرایی شود. اگر من بودم حتما انجام می‌دهم. اعتقاد دارم هم دست‌هایی در کار است که ارزان‌سازی انجام نشود و اراده‌ای هم وجود ندارد. در عین حال این‌کاره هم نیستند! دوستان از نظر ادعا نمره بالایی دارند ولی عملکردشان پر از سوءمدیریت و مفسده‌های اقتصادی است.وی در جواب این سوال که این روزها پس از قهرمانی پرسپولیس تیم‌های رقیب معتقدند در لیگ ما بی‌عدالتی وجود دارد و در راه قهرمانی به آن‌ها کمک شده است. چقدر این مسائل را قبول دارید؟گفت: تیم‌ها همه زحمت کشیدند و این حرف و حدیث‌ها هم وجود دارد. 
متاسفانه بعضی وقت‌ها نوع داوری‌ها طوری بود که شائبه به وجود آورد. البته قصد آن داورها هم اشتباه کردن نبوده ولی این اتفاقات باعث شائبه‌ها شد. نکته اینجاست در زمان آقایان ما یک لیگ بدون حاشیه نداشتیم. نزدیک ۱۵ سال است فوتبال دست این افراد گروگان گرفته شده. خب حاصل آن چه بوده؟ همین حواشی است. چون مدیریتی وجود ندارد و فقط مدعی تجربه داشتن هستند. البته بیشتر این تجربه‌ها عمر تلف کردن است. بعضی‌ها موهایشان را در آسیاب سفید می‌کنند و بعضی‌ها در اثر کسب تجربه. فکر می‌کنم این حواشی به سوءمدیریت فدراسیون و نوع داوری‌ها برمی‌گردد و باعث شده مردم اینطور قضاوت کنند.وی در خصوص اینکه شکایت عزیزی خادم رد شده و حتی به نوعی او را تهدید به شکایت کردند؛گفت:از کجا فهمیده رد شده؟ مگر دادگاه رای داده؟ 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۴۰۲/۳/۲ -  شماره 5371
جستجو
جستجو
بالای صفحه