عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۳۴۴۴۴

بایدن: آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان دشوار به نظر می‌رسد

رئیس‌جمهور آمریکا بر خلاف اظهارات قبلی خوش‌بینانه خود در خصوص امکان دستیابی به توافقی پیش از فرا رسیدن ماه رمضان، گفت که دستیابی به آتش‌بس میان اسرائیل و جنبش حماس در نوار غزه تا ماه رمضان دشوار به نظر می‌رسد.

«جو بایدن»  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره امکان دستیابی به آتش‌بس موقتی جهت متوقف کردن جنگ در غزه پیش از ماه رمضان که از پنج ماه قبل در غزه ادامه دارد، افزود: این مساله دشوار به نظر می‌رسد.
بایدن در ادامه نیز نسبت به احتمال آغاز خشونت در طول ماه رمضان در قدس اشغالی به شدت ابراز نگرانی کرد.
قطر، مصر و آمریکا برای رسیدن به توافق آتش‌بسی در غزه پیش از ماه رمضان تلاش کردند؛ اما مذاکرات اخیر در قاهره نتیجه چشمگیری نداشت.«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه تلویزیونی، فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی و قدس و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی را به حرکت به سمت مسجد الاقصی در ماه رمضان که این هفته آغاز می‌شود، فراخواند و از آنها خواست اجازه ندهند اسرائیل  وضعیت موجود را تغییر دهد.ابوعبیده   نیز تاکید کرد: در زمانی که مردان سربلند هستند، با جهاد و چیرگی به استقبال ماه رمضان می‌رویم.
گفتنی اینكه شبکه العربیه به نقل از منابع گزارش داد که شرکت‌کنندگان در مذاکرات قاهره در حال مذاکره برای آتش‌بس احتمالی حداقل در هفته اول ماه مبارک رمضان هستند که از ۱۱ مارس آغاز می‌شود. مذاکرات به میزبانی قاهره که حماس و میانجی‌گران را گرد هم می‌آورد، با هدف دستیابی به توافق بر سر آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا با اسرائیل ، چند روز قبل از ماه رمضان به پیشرفت چشمگیری منجر نشد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۰ -  شماره 5558
جستجو
جستجو
بالای صفحه