عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۳۴۴۵۳

تحلیل رسانه آمریکایی از وضعیت سخت بایدن برای شکست ترامپ

شبکه «سی‌ان‌ان» در تحلیلی از انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: جو بایدن برخلاف انتخابات ۲۰۲۰ که در کل رقابت‌ها مقابل ترامپ مورد حمایت واقع می‌شد، این بار مسیر سخت‌تری پیش‌رو دارد و رقیب وی شانس بالایی برای بازپس‌گیری کاخ سفید دارد.

 «سی‌ان‌ان» با اشاره به محبوبیت پایین بایدن و عقب ماندن وی از ترامپ در ایالت‌های تاثیرگذار، یادآوری کرد: بر خلاف سال ۲۰۲۰ که ترامپ تقریبا هیچ نکته مثبتی برای پیروزی مقابل بایدن نداشت، ‌اعتماد آمریکایی‌ها به این سیاستمدار جمهوریخواه برای حل بحران‌های اقتصادی و مرزی و همچنین حمایت طرفدارانش با وجود پرونده‌های جنایی، موضوعاتی است که کار را برای بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ سخت می‌کند.رقابت میان بایدن، ‌نامزد دموکرات‌ها و ترامپ، ‌نامزد جمهوریخواهان اولین رقابت مجدد بین یک رئیس جمهوری فعلی و یک رئیس جمهور سابق از سال ۱۸۹۲ است. نظرسنجی‌های نیویورک تایمز/ کالج سینا، سی‌بی‌اس نیوز/ یوگاو، فاکس نیوز و وال استریت ژورنال، همگی با اختلاف ۲ تا ۴ امتیاز، درصد بیشتری از آرا را به ترامپ دادند.
این نظرسنجی‌ها تصویری از یک رئیس فعلی مشکل دار را ترسیم می‌کنند. موضوع فقط این نیست که بایدن در برابر رقیب خود در انتخابات عمومی وضعیت بدتری نسبت به هر رئیس جمهور فعلی (به استثنای ترامپ در سال ۲۰۲۰) در ۷۵ سال گذشته دارد؛ بلکه موضوع این است که در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰، هیچ برتری برای ترامپ قابل تصور نبود و هیچ نظرسنجی قابل توجهی نشان نمی‌داد که ترامپ در سطح ملی از بایدن جلوتر است،همچنین در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰، ایالت‌هایی که بایدن را در صدر فهرست الکترال کالج قرار دادند (آریزونا، جورجیا و ویسکانسین) هر کدام کمتر از یک امتیاز تعیین شدند و او حاشیه خطای بسیار کمی داشت.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ -  شماره 5559
جستجو
جستجو
بالای صفحه