عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۳۴۴۷۸
دستگیری عوامل انتشار فیلم درمانگاه قم؛

پس لرزه‌های برخورد روحانی قمی با یک خانم

یك استاد حوزه علمیه تأسف و تأثر خود را از ماجرای برخورد یک معمم در قم با خانمی در درمانگاه خیریه پنهان نمی‌کند و از مردم می‌خواهد رفتار او را به حساب همۀ روحانیان نگذارند.

آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: جریانی که برای من نقل کردند، درباره آن آقای محترم که با خانمی محترمه درافتاده، بسیار کار ناراحت‌کننده و زشتی بود و اسلام هم این چیز‌ها را نمی‌پسندد.
معارف قرآن و اسلام مشخص است و روش، گفتار و کردار ائمه (ع) در دسترس است. من یک بار جایی صحبت کردم که سه کلمه «بنشین»، «بفرما» و «بتمرگ» یک معنا دارد، ولی اسلام با بتمرگ و بنشین مخالف است بلکه باید بگوییم: بفرما، بفرمایید.من اگر آنجا بودم می‌گفتم: حاج خانم! من از شما خانم محترمه تقاضا می‌کنم مقداری خودت را مواظب باش، بچه را هم درست نگه‌دار. من این مسائل را کلاً از اسلام نمی‌بینم. اسلام این جور نیست. اسلام با مهربانی، محبت، آغوش باز و بفرما، با مردم صحبت می‌کند. همچنین در صدر اسلام، افراد و اشخاص را با این اخلاق به اسلام آوردند لذا مسلمانان خودشان را در میدان‌های جنگ در راه اسلام به کشتن می‌دادند.من به مردم شریف ایران عرض می‌کنم: شما به این یک نفر نگاه نکنید، ممکن است کسی عصبانی و ناراحت شده، آن هم چیزی گفته، ولی کار بسیار بدی بوده است. عرضم این است که شما مردم، مسلمان هستید، دنبال قرآن هستید، دنبال احیای قرآن هستید، دنبال گفته‌های ائمه(ع) هستید، این آقا کار از دستش دررفته و دیگران هم روی کار بزرگ یا کوچکِ این چنینی، این همه غوغا کردند.آن‌ها هم البته بی‌ربط انجام می‌دهند، غوغای آن‌ها هم بی‌ربط است. برای اینکه یک نفر که کاری کرد، نمی‌شود حمل کرد همه این جور هستند. نه! این‌گونه نیست. علما، بزرگان و مجتهدین ما با مردم بسیار با صلاح و خوبی صحبت می‌کنند. بله. یک نفر هم اشتباهی کرده، ولی دشمنان ما در خارج این را نمی‌گویند، می‌گویند پس معلوم می‌شود همۀ اهل علم و آخوندها، این‌گونه‌اند در حالی که این‌گونه نیست. خود مردم درک کردند و درک می‌کنند که باید راه حسابی را پیش گرفت نه این راه را. باید نوامیس مردم را با تمام معنا و خوبی حفظ کنیم نه اینکه نعوذبالله، نستجیر بالله، با این خراب‌کاری‌ها حرمت نوامیس مردم را از بین ببریم. تمام این اصول را اسلام و قرآن برای ما گفته و برای ما آشکار کرده است. اسلام با بنشین و بتمرگ مخالف است. این که بدتر است؛ وهن کردن یعنی توهین کردن به افراد و اشخاص. این کار زشتی است و اسلام با آن موافق نیست. یک عده جوان این مسائل را می‌گیرند و می‌خواهند عقیده خودشان را بر مردم تحمیل کنند. الحمدلله مردم ایران مسلمان هستند، مردم ایران دنبال قرآن هستند و مردم ایران دنبال افکار خوب هستند. امکان دارد یک یا دو نفر، نفهمیده کاری انجام دهند، امیدواریم بعد از این دیگر از این کار‌ها انجام نشود و این مسائل را نشنویم.
دستگیری عوامل انتشار فیلم
 درمانگاه قم 
دادستان عمومی و انقلاب قم  از شناسایی و دستگیری ۴ نفر از عوامل اصلی تهیه و ارسال فیلم درگیری در درمانگاه قم به شبکه‌های معاند با صدور دستورات قضایی و تلاش ضابطین محترم استان در کمتر از دو روز خبر داد. حجت الاسلام حسن غریب  با بیان اینکه در پی ماجرای رخ داده در یکی از درمانگاه‌های قم و انتشار فیلم آن در یکی از شبکه‌های معاند بلافاصله دستورات قضایی جهت بررسی دقیق موضوع و شناسایی فرد یا افرادی که بر خلاف مصالح ملی و بدون رضایت طرفین، اقدام به ارسال فیلم به شبکه‌های معاند کرده بودند صادر شد، افزود: با اقدامات فنی و تحقیقی مامورین امنیتی استان قم چهار نفر از عوامل اصلی این اقدام مجرمانه شناسایی و بازداشت شدند و پس از تفهیم اتهام توسط قاضی محترم پرونده، سه نفر از آنان با صدور قرار تامین قانونی روانه زندان شدند.وی با اعلام اینکه با بررسی اولیه توسط نهاد‌های انتظامی و امنیتی مشخص شد این افراد قصد سوء استفاده از این اتفاق و ایجاد تفرقه و تنش در سطح جامعه را با ارسال فیلم به شبکه‌های معاند داشته‌اند، اظهارکرد: تنش و درگیری ایجاد شده در درمانگاه بدون انعکاس به دستگا‌ه‌های قضایی وانتظامی با مصالحه و رضایت طرفین در همان زمان خاتمه یافته بود، اما با فاصله چند روز از وقوع این اتفاق، فیلم تقطیع شده توسط این افراد استخراج و به شبکه معاند اینترنشنال ارسال می‌شود و این شبکه معلوم‌الحال نیز شروع به نفرت‌پراکنی می‌نماید.دادستان قم با اشاره به اینکه ارسال فیلم به شبکه‌های معاند مطابق با قانون، جرم است، عنوان کرد: دستگاه قضایی براساس وظایف قانونی خود در برخورد با هر فردی که قصد برهم زدن امنیت روانی جامعه و ایجاد تفرقه دربین مردم را داشته باشد، ملاحظه‌ای نخواهد داشت.
واکنش زیدآبادی به بازداشت عوامل انتشار فیلم درمانگاه قم
احمد زیدآبادی، فعال سیاسی به خبر بازداشت عوامل اصلی انتشار دهندگان و ارسال کنندگان فیلم درگیری درمانگاه قم واکنش نشان داد و نوشت: طبق معمول اصل و ریشۀ یک واقعیت تلخ اجتماعی نادیده گرفته شده و افشاءکنندگان آن را هدف قرار داده‌اند! اگر انتشار اینگونه صحنه‌ها به نظرتان کریه و ناپسند است، چرا با اصرار بر دخالتِ عده‌ای در نوع پوشش مردم، تکرار آن ترویج و تشویق می‌شود؟مادامی که افرادی اجازه داشته باشند یا به خود اجازه دهند که به پر و پای مردم در معابر و امکان عمومی بپیچند، این صحنه‌ها در هر گوشه از کشور تکرار می‌شود و عده‌ای هم خواه ناخواه از آن فیلم می‌گیرند و فیلم هم لاجرم منتشر می‌شود. با بازداشت و زندانی کردن هم نه می‌توان جلوی فیلمبرداری از این صحنه‌ها را گرفت و نه مانع انتشار آن‌ها شد. با این قبیل برخورد‌ها فقط زندان‌ها متراکم‌تر و خانواده‌های بیشتری گرفتارتر و ناراضی‌تر و بلایی بر مجموع بلا‌های این جامعه اضافه می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ -  شماره 5561
جستجو
جستجو
بالای صفحه