عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۳۴۴۷۹
شهرآورد ۱۰۳ با هشت تغییر نسبت به بازی رفت

دربــی با طــعم و رنــگِ صــدرنشیــنی...

دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر همگی در یک روز برگزار می‌شود. تیم‌های تراکتورتبریز، ملوان انزلی و سپاهان در حالی به مصاف حریفان می‌روند که برای رسیدن به رتبه سوم جدول لیگ رقابت نزدیکی بایکدیگر دارند. نگاهی به مسابقات هفته بیستم لیگ برتر می‌اندازیم مسابقاتی که همگی به نوعی تحت تاثیر دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس قرار گرفته اما نتایج و شرایط برگزاری ۷ مسابقه دیگر برای تیم‌ها و هواداران شان اهمیت فراوانی دارد.

استقلال - پرسپولیس 
در فاصله کمتر از ۷ روز به سال جدید دو تیم ‌در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که هر دو در بهترین شرایط فنی و روحی و روانی خود هستند. استقلال ۴۲ امتیازی صدرنشین است و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز در رده دوم جدول در تعقیب آبی پوشان هستند. با توجه به وضعیت جدول نتیجه مساوی به سود استقلال خواهد بود و شاگردان نکونام با ۳ امتیاز اختلاف صدرنشین باقی می‌مانند اما پرسپولیس اگر دوباره قهرمانی می‌خواهد باید سه امتیاز را بگیرد تا هم امتیاز استقلالی شود که تفاضل گل مثبت چهار دارد . 
برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند دربی ۱۰۳ مسابقه ای زیبا و جذاب خواهد شد زیرا دو سبک متفاوت فوتبال مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند هرچند حساسیت این مسابقه خیلی بیشتر از بازی رفت ۲۳ آذر ماه است. تیم برنده شاید ۷۰ درصد راه قهرمانی را طی کند. دربی نتیجه اش همواره برای هواداران ارزش یک جام قهرمانی را دارد ولی این مرتبه واقعا  تیم   برنده مسیر قهرمانی اش را هموارتر می‌کند.
پیکان تهران – ملوان انزلی
پیکان هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و سپاهان را در اصفهان ۳ بر ۲ شکست داد تا با ۱۷ امتیاز در رده سیزدهم بایستد و ملوان هم در خانه تیم گل گهر را یک بر صفر از پیش رو برداشت تا با ۳۲ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ بایستد. البته ملوان به دلیل تفاضل گل کمتر در رده چهارم ایستاده است.ملوان بازی رفت را ۲ بر صفر برد اما اکنون شرایط فرق دارد و تیم رضا عنایتی در خطر سقوط است و بازیکنانش با تمام توان تلاش می‌کنند تا امتیاز بگیرند و ملوانی‌ها می‌خواهند همچنان در جمع بزرگان و مدعیان جام حضور داشته باشند. 
ذوب آهن – استقلال خوزستان
ذوب آهن در ۴ مسابقه اخیرش در لیگ برتر فقط ۲ امتیاز گرفته اما با ۲۶ امتیاز در رده هفتم جدول و نقطه مطمئنی ایستاده و این هفته هم میزبان تیم قعرنشین استقلال خوزستان است که برای بقا تلاش می‌کند. آبی‌های اهواز برای فرار از سقوط باید سه امتیاز را بگیرند اما در صورت مساوی یا باخت در همان رده پانزدهم جدول باقی می‌مانند. ذوب آهن هم برای حفظ رتبه اش در جدول باید پیروز شود وگرنه ممکن است دو پله دیگر در جدول لیگ سقوط ‌کند. 
گل گهرسیرجان – صنعت نفت آبادان 
گل گهر باخت ملوان را از چشم داور می‌بیند و علیه داور مسابقه بیانیه داد و پنالتی ملوان را نادرست نامید حالا این تیم باید به مصاف تیم صنعت نفت آبادان برود دومین تیم خوزستانی در خطر سقوط که ۱۳ امتیازی است و در رده چهاردهم قرار گرفته و روز سختی مقابل تیم گل گهر دارد تیمی‌که برای نتیجه گرفتن هیچ چیز کم ندارد و فوتبال با حوصله و با برنامه ای را در زمین به نمایش می‌گذارد.
تراکتورتبریز – هوادار تهران
تراکتوربرای اینکه کورسوی امید خود را برای قهرمانی حفظ کند باید در این بازی خانگی سه امتیاز را از تیم متحول شده هوادار بگیرد. قرمزپوشان تبریزی ۳۲ امتیازی هستند و روی پله سوم جدول لیگ ایستاده اند و ۱۰ امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارند از سویی دیگر هوادار هم با حضور مسعود شجاعی ۵ بازی است نباخته و با ۱۹ امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده است. تراکتور هفته گذشته در لحظات پایانی مسابقه سه امتیاز را از دست داد و برد را با مساوی مقابل مس رفسنجان عوض کرد . حالا تراکتوری‌ها می‌خواهند همچنان در کورس باقی بمانند.
آلومینیوم اراک – مس رفسنجان
تیم‌های نهم و دهم جدول در حالی روبه روی هم قرار می‌گیرند که هر دو ۲۵ امتیازی هستند با این تفاوت که آلومینیوم دو باخت متوالی دور از انتظار داشته و مس رفسنجان از زمان حضور محرم نویدکیا شکست نخورده است. مس با محرم اوج گرفته و اکنون می‌خواهد به رتبه تک رقمی‌برسد و هفتم شود از سویی دیگر آلومینیوم نمی‌خواهد سومین باخت متوالی را متحمل شود. آلومینیوم شاید تنها تیم لیگ برتر است که در نیم فصل هیچ بازیکن جدیدی نخریده است. بازی رفت را مس ۲ بر صفر برده است.
نساجی مازندران – شمس آذر قزوین
نساجی قعرنشین برای بقا باید روند نتایجش را تغییر بدهد و ساکت الهامی‌هنوز بردی با تیم جدیدش به دست نیاورده و هفته گذشته با حرکت حیرت انگیز دروازه بان نساجی برد را در آبادان از دست داد. شمس آذر قزوین اما با ۲۵ امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر دغدغه ای ندارد . نساجی اگر برنده نشود با شیبی تندتر به سمت لیگ یک حرکت می‌کند.
فولاد خوزستان – سپاهان اصفهان 
سپاهان اصفهان با ۵ باخت متوالی بدترین تیم در هفته‌های اخیر لیگ محسوب می‌شود حتی تیم‌های قعرنشین جدول بهتر از زردپوشان مدعی نتیجه گرفته اند!حالا باید دید در اهواز سپاهان چه وضعیتی در میدان خواهد داشت.فولاد خوزستان هم با احمد آل نعمه قابل قبول نتیجه گرفته و اکنون با ۱۹ امتیاز در رده دوازدهم جدول ایستاده ولی سپاهان ۳۱ امتیازی با دو بازی کمتر در رده پنجم جدول است و هر روز هم از صدر جدول بیشتر فاصله می‌گیرد! بازی رفت را سپاهان ۳ بر یک برد و اگر این نتیجه را نتواند تکرار کند و ششمین شکست فصل را متحمل شود دیگر باید گفت سپاهان در بحران غرق شده است تیمی‌که مدیرعامل باشگاهش بعد از باخت خانگی استعفا کرد و سرمربی اش هم درکنسرت به همراه شریک زندگی اش دیده شده باید دید کنسرت درمانی سرمربی سپاهان چقدر به این تیم بحران زده کمک می‌کند.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ -  شماره 5561
جستجو
جستجو
بالای صفحه