عناوین این صفحه
کد خبر: ۱۳۴۸۸۵
رهبر انقلاب: رئیس‌جمهور منتخب از ظرفیت‌های کشور بهره ببرد

پزشکیان؛ نهمین رئیس‌جمهور ایران شد

گروه سیاسی: نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم مشخص شد.

 از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای ماخوذه، مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ نفر، به عنوان پیروز مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم شناخته و نهمین رئیس‌جمهوری ایران شد.سعید جلیلی دیگر نامزد این مرحله نیز با ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای، برای بار دوم، در انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانست رای اکثریت را از آن خود کند.بر این اساس، مسعود پزشکیان توانست رای اعتماد ۵۳.۶ درصد از رای‌دهندگان را از آن خود کند. جلیلی نیز ۴۴ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.میزان مشارکت نیز ۴۹.۸ درصد اعلام شد.
رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با سپاس‌گزاری از همه نامزدها و فعالان عرصه‌ی انتخابات بر استفاده رئیس‌جمهور منتخب از ظرفیتهای فراوان کشور برای آسایش مردم و پیشرفت کشور، در ادامه‌ی راه شهید رئیسی تأکید کردند.
متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:
خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او ملت بزرگ ایران توانست پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس‌جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری را سامان دهد و در دو جمعه‌ی پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آراء رئیس‌جمهور کشور را برگزیند.مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظائف خود را انجام دادند، و مردم عزیز، با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنه‌ای گرم و پرشور آفریدند و صندوق‌های انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵ میلیون رأی انباشتند.این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای دست‌سازِ تحریم انتخابات، که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بُن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش نشدنی است و همه‌ی نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که برای پیروزیِ هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند در افتخار و ثواب آن شریکند.اکنون ملت ایران رئیس‌جمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملت و به رئیس‌جمهور منتخب و به همه‌ی فعالان این صحنه‌ی حساس مخصوصاً جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه میکنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.به جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب نیز توصیه می‌کنم با توکل به خداوند رحمان به افقهای بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه‌ی راه شهید رئیسی از ظرفیت‌های فراوان کشور بویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.
بار دیگر جبهه‌ی سپاس بر درگاه حضرت حق میگذارم و به حضرت بقیة الله اعظم روحی فداه درود و سلام میفرستم و یاد شهیدان والامقام و امام بزرگوار شهیدان را گرامی میدارم و از همه‌ی نامزدهای محترم و فعالان عرصه‌ی انتخابات که در این برهه‌ی حساس نقش‌آفرینی کردند، و نیز رسانه‌ی ملی و حافظان امنیت کشور و دستگاه‌های اجرای انتخابات سپاسگزاری میکنم.
پزشکیان: تنهایم نگذارید
رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: دستم را به سوی شما دراز می‌کنم و به شرافتم سوگند میخورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت. تنهایم نگذارید. مسعود پزشکیان بعد از پیروزی در انتخابات در اولین پست خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:مردم عزیز ایران انتخابات تمام شد و این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد دستم را به سوی شما دراز می‌کنم و به شرافتم سوگند می‌خورم که در این راه تنهایتان نخواهم گذاشت. تنهایم نگذارید.
جلیلی به پزشکیان تبریک گفت
سعید جلیلی در پیام تبریک خود به رئیس‌جمهور منتخب کشورمان تاکید کرد که تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص‌ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست. متن پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان به شرح ذیل است :پانزدهم تیرماه ملت بزرگ ایران در مشارکتی گسترده همراه با رقابتی جدی در بستری سالم و امن، بار دیگر استواری و عمق پایه های مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام را به دنیا نشان دادند.اکنون بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلاء نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض می‌کنم و هم چون گذشته وظیفه ی خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می‌دانم.از میلیون‌ها رایی که خواهان استفاده از «یک جهان فرصت» برای «یک ایران جهش» بودند، تشکر می‌کنم و به آنها اطمینان می‌دهم به پشتوانه نزدیک به ۱۴ میلیون رای شما، تمام تلاش و توان خود را بیش از گذشته، در جهت پشتیبانی از نقاط قوت و کمک به تصحیح خطاها و رفع نقص‌ها در روندهای جاری با استفاده از ظرفیتهای مردمی، علمی، صنفی و نخبگانی به کار خواهم بست.اکنون وقت ایفاء «نقش پرشکوه هر ایرانی» با همدلی و هم بستگی ملی در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.
قالیباف: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند
رئیس مجلس ضمن تبریک به پزشکیان، گفت: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد و با نظارت همدلانه و مؤثر به دولت کمک می‌کند.محمدباقر قالیباف در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی تبریک گفت و بر حمایت مجلس از دولت چهاردهم تاکید کرد. در این پیام آمده است:...روشن است که نمایش توان و اقتدار ساختاری نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه به معنای نبود نگرانی از کاهش مشارکت در این انتخابات، مخصوصاً در مرحله اول آن نیست. مدتی است که این نگرانی وجود دارد و اکنون زمان آن رسیده است که ما مسئولان صریح‌تر، علنی‌تر و با دغدغه بیشتر، رویکرد‌ها و نگاه‌های علمی مختلف را درباره علل این کاهش مشارکت بشنویم و متناسب با آن تصمیم بگیریم و دست به اقدامات عملی بزنیم.در همین جا لازم می‌دانم ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب که زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم ایجاد کردند، از همه مردمی که علی رغم همه سختی‌های معیشتی و تمام ناملایمتی‌ها پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، صمیمانه قدردانی کنم. مخصوصاً که مشارکت ۵۰ درصدی در مرحله دوم فرصتی مجدد داد که بتوانیم با اصلاح در رویه‌ها مخصوصاً تغییر در نظام اداره کشور، شرایط را برای افزایش مشارکت در شأن نظام مردم‌پایه جمهوری اسلامی، فراهم کنیم.انتخابات را باید فرصت گرانقدری برای بازنگری در روش‌ها، رفتار‌ها و سیاست‌ها بدانیم. فرصتی برای افزایش همدلی‌ها و همکاری‌ها در سطوح گوناگون سیاسی و اجتماعی.نتیجه انتخابات را باید معیاری برای تنظیم رفتار و منش سیاسی و اجتماعی خود بدانیم و همه ما، از مسئولان و گروه‌های سیاسی گرفته تا مرجع‌های سیاسی و اجتماعی بر اساس این نتایج، باید به دنبال ارزیابی در رفتار و منش سیاسی خود بوده و جهت گیری‌های سیاسی خود را با خواست و اراده مردم در چارچوب مبانی انقلاب هماهنگ سازیم.
ناطق نوری: با همدلی می‌توان به اهداف بلند‌مدت دست یافت
حجت‌الاسلام ناطق نوری در پیامی پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت:  این مشارکت فعال را به فال نیک گرفته، به عزم و اندیشه متعالی ملت ایران فروتنانه عرض احترام می‌کنم.به گواه تاریخ و تجربه، با همدلی مسئولانه و وفاق حداکثری، می‌توان به اهداف بلند‌مدت دست یافت. اکنون زمان وحدت نیروهای مخلص و خبره از گرایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است به منظور نیل به مقاصد کلان و این مهم جز با اخلاق‌مداری و واقع‌نگری دست‌یاب نخواهد بود.با امید به این اتحاد و همدلی و همچنین آرزوی توفیق در خدمت،انتخاب برادر ارجمند و اخلاق‌گرا،جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را خدمت ایشان تبریک عرض کرده و از خداوند منان سلامت و عزت و روشن‌بینی برایشان مسألت می‌نمایم.با امید به آینده‌ای روشن و سزاوارِ این مرز و بوم کهن.
پیام آیت‌الله بیات زنجانی: دعا می‌کنم خداوند معدود ستیزه جویان با شما را اصلاح کند و مدارا با دختران و زنان را هموار و گره حصر عزیزانمان را بگشاید
 در بخشی از پیام آیت الله بیات زنجانی به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب آمده است: امیدوارم که بار سنگین امانت خدمت به این مردم اعم از موافقان و مخالفان، زنان و مردان و مسلمانان و پیروان دیگر ادیان و مذاهب را با سلامت و بهبود، به منزلی شایسته و بایسته برسانید و دعا می‌کنم که خداوند عالم به دست با کفایت جنابعالی و از مجرای حُسن تدبیرتان، به مردم عزیز ایران وسعت روزی توأم با بهجت و سرور عنایت بفرماید.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
۱۴۰۳/۴/۱۷ -  شماره 5623
جستجو
جستجو
بالای صفحه