کد خبر: ۱۱۶۶۹۸
پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز:

تکمیل پروژه مترو اهواز ۲۵۰ سال طول می‌کشد!

رئیس هیات مدیره شرکت کیسون با بیان اینکه این شرکت در پروژه قطار شهری اهواز یک هزار میلیارد تومان ضرر دیده است، گفت: فسخ قرارداد و خلع ید، در ورشکستی شرکت کیسون تاثیرگذار است اما مفاد قرارداد به گونه‌ای است که به راحتی قابل فسخ نیست.

محمدرضا انصاری با اشاره به گزینه خلع‌ید شرکت کیسون از پروژه مترو اهواز که از سوی شهردار و شورای حمل و نقل ریلی اهواز مطرح شده است، اظهار کرد: در دو هفته اخیر این صحبت‌ها از سوی استاندار خوزستان و شهردار اهواز مطرح شده است که انتظار چنین صحبت‌هایی نداشتیم.  وی افزود: در طول این سال‌ها، کارفرما (شهرداری اهواز) مشکل مالی داشت اما علی‌رغم این مشکلات، شرکت کیسون در تامین منابع مالی پروژه قطارشهری اهواز کمک کرد و پروژه را پیش برد.
 انصاری عنوان کرد: در این شرایط، بیش از یک هزار میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفتیم و در این پروژه هزینه کردیم اما  امروز شاید تفکر حاکم بر مسئولان این است که پرداخت یک هزار میلیارد تومان شرکت کیسون با خلع ید عقب بیفتد  و بخواهند پیمانکار دیگری پای کار بیاورند و پیمانکار جدید هم یک هزار میلیارد تومان هزینه کند و با این روش حتی اگر به پیمانکاران بدهکار شوند، پروژه را اجرا کنند اما روال اجرای دیگر پروژه‌های قطار شهری کشور این گونه نیست.  وی با اشاره به بدهی شرکت کیسون به بانک‌ها، تصریح کرد: اکنون به دلیل گرفتن وام از بانک‌ها، معوقه داریم و بانک‌ها می‌خواهند دارایی‌های شرکت کیسون را مصادره کنند. این در حالی است که به دلیل اینکه امید داشتیم کارفرما مشکل مالی را حل کند، از بانک وام گرفتیم و خودمان را بدهکار کردیم. انصاری بیان کرد: برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز تقریبا ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز است در حالی که ماهانه ۳ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق می‌شود که در این صورت تکمیل پروژه ۲۵۰ سال زمان نیاز دارد. وی ادامه داد: ماهانه باید ۱۵۰ میلیارد تومان تامین شود تا پروژه قطار شهری اهواز طبق زمان‌بندی چهار ساله پیش برود این در حالی است که به طور متوسط ماهانه ۳ میلیارد تومان از دولت به این پروژه تزریق می‌شود. در طول این سال‌ها شهرداری اهواز مطلقا نتوانست اعتباری تامین کند. در اجرای این پروژه در برخی ماه‌ها که پروژه فعال بود، به طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم در حالی که ۳ میلیارد تومان گرفتیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1398/6/17 -  شماره 4507
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸
پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز:

تکمیل پروژه مترو اهواز ۲۵۰ سال طول می‌کشد!

رئیس هیات مدیره شرکت کیسون با بیان اینکه این شرکت در پروژه قطار شهری اهواز یک هزار میلیارد تومان ضرر دیده است، گفت: فسخ قرارداد و خلع ید، در ورشکستی شرکت کیسون تاثیرگذار است اما مفاد قرارداد به گونه‌ای است که به راحتی قابل فسخ نیست.

محمدرضا انصاری با اشاره به گزینه خلع‌ید شرکت کیسون از پروژه مترو اهواز که از سوی شهردار و شورای حمل و نقل ریلی اهواز مطرح شده است، اظهار کرد: در دو هفته اخیر این صحبت‌ها از سوی استاندار خوزستان و شهردار اهواز مطرح شده است که انتظار چنین صحبت‌هایی نداشتیم.  وی افزود: در طول این سال‌ها، کارفرما (شهرداری اهواز) مشکل مالی داشت اما علی‌رغم این مشکلات، شرکت کیسون در تامین منابع مالی پروژه قطارشهری اهواز کمک کرد و پروژه را پیش برد.
 انصاری عنوان کرد: در این شرایط، بیش از یک هزار میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفتیم و در این پروژه هزینه کردیم اما  امروز شاید تفکر حاکم بر مسئولان این است که پرداخت یک هزار میلیارد تومان شرکت کیسون با خلع ید عقب بیفتد  و بخواهند پیمانکار دیگری پای کار بیاورند و پیمانکار جدید هم یک هزار میلیارد تومان هزینه کند و با این روش حتی اگر به پیمانکاران بدهکار شوند، پروژه را اجرا کنند اما روال اجرای دیگر پروژه‌های قطار شهری کشور این گونه نیست.  وی با اشاره به بدهی شرکت کیسون به بانک‌ها، تصریح کرد: اکنون به دلیل گرفتن وام از بانک‌ها، معوقه داریم و بانک‌ها می‌خواهند دارایی‌های شرکت کیسون را مصادره کنند. این در حالی است که به دلیل اینکه امید داشتیم کارفرما مشکل مالی را حل کند، از بانک وام گرفتیم و خودمان را بدهکار کردیم. انصاری بیان کرد: برای تکمیل پروژه قطار شهری اهواز تقریبا ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز است در حالی که ماهانه ۳ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق می‌شود که در این صورت تکمیل پروژه ۲۵۰ سال زمان نیاز دارد. وی ادامه داد: ماهانه باید ۱۵۰ میلیارد تومان تامین شود تا پروژه قطار شهری اهواز طبق زمان‌بندی چهار ساله پیش برود این در حالی است که به طور متوسط ماهانه ۳ میلیارد تومان از دولت به این پروژه تزریق می‌شود. در طول این سال‌ها شهرداری اهواز مطلقا نتوانست اعتباری تامین کند. در اجرای این پروژه در برخی ماه‌ها که پروژه فعال بود، به طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم در حالی که ۳ میلیارد تومان گرفتیم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد