این در حالی است که دکتر پزشکیان با وعده برقراری عدالت رای مردم را گرفت و قول داد وضعیت معیشتی را سر و سامان دهد. به خصوص در مورد قیمت خودرو هم انتقاد کرد و وعده بهبود شرایط را داد. حالا و در همین مدت کوتاهی که ایشان قدم به پاستور گذاشتهاند سکه، طلا، دلار، تعرفه آب، تعرفه برق و البته نان گران شده است و در آخرین مورد هم در حالی که دبیر انجمن قطعهسازان درخواست افزایش ۸۰ درصدی قیمت خودرو را داده بود با افزایش ۲۵ درصدی قیمت موافقت شده است تا با انواع و اقسام مالیات این گرانی به ۴۰ درصد برسد! دقیقا مصداق همین که آقای رئیسجمهور در این مدت به هیچ گرانی (محض رضای خدا) نه نگفتهاند اما برای یک درخواست معقول و به حق مردم مثلا رفع فیلتر سه ماه است که جلسه برگزار میشود ولی نتیجه هیچ! اگر این اجرای عدالت است که حرفی نیست ولی آیا شما دستمزد کارگران را ۲۵ تا ۴۰ درصد اضافه کردهاید که بر مبنای تورم، نرخ دلار و هزار علت دیگر قیمت خودرو را بالا بردهاید؟ همین حالا آقایان از همین میزان افزایش قیمت ناراضیاند و میگویند ما در زیانیم!
میگویند ما بریز و بپاش کنیم، فک و فامیل و مشاور و معاون را بیاورم و حقوقهای نجومی بدهیم، ضررش را مردم باید بدهند! با هزاران ترفند جلوی واردات را میگیرند تا با منت خودروی بیکیفیت و گران را به مردم بیندازند! تا کی قرار است این مافیاها برای زندگی و مال مردم تصمیم بگیرند؟
نماینده اهواز در مجلس : خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میدهند!
در همین رابطه، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری است، گفت: خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میدهند و در این شرایط اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی در بازار خودرو وجود ندارد.
مجتبی یوسفی با اشاره به بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۴ درباره عرضه خودروهای وارداتی در بورس افزود: طبق تجربه گذشته، بورس برای کشورهایی کارآمد است که بازار کامل را رعایت میکنند یعنی هیچ محدودیتی در عرضه و تقاضا ندارند. بازار خودروسازی در کشور ما انحصاری و تولید خودرو محدود است لذا مردم باید برای تامین یک نیاز اصلی صف بکشند. نتیجه انحصار این است که خودروهای با تکنولوژی دهه ۴۰ و ۵۰ را به قیمت خودروهای روز دنیا همچون لندکروز و بوگاتی به مردم میفروشند و در این بین اصلا هم کیفیت مهم نیست چون رقیبی وجود ندارد. نماینده اهواز در مجلس اضافه کرد: همین موضوع در برخی از محصولات فولادی و سیمانی و پتروشیمی اتفاق میافتاد چون تولیدکنندهها و خریداران محدود هستند. براین اساس به دلیل نبود بازار کامل در کشور ما، بورس کارآیی لازم را در محصولات انحصاری ندارد. یوسفی با ابراز مخالفت با عرضه خودرو در بورس میگوید: مجلس یازدهم علیرغم تمامی مخالفتها، واردات خودروهای نو و کارکرده را با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی و به دنبال آن افزایش کیفیت و کاهش قیمت تصویب کرد؛ وزارت صمت نیز آییننامه آن را تدوین کرده که از آقای اتابک، وزیر صمت تشکر میکنم. انتظار میرود برای احقاق این حق قانونی مردم ایستادگی شود. وی در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه نتیجه عرضه خودرو در بورس، افزایش قیمت است، اظهارکرد: ما به عقب برنمی گردیم؛ باید واردات خودرو انجام شده تا این انحصار برداشته شود.