کد خبر: ۱۲۹۲۷۲
سینمای ایران شرایط سختی را از لحاظ تعداد مخاطب می‌گذراند

وقتی دغدغه ماکارونی هست، کسی سینما نمی‌رود!

در حالی که فیلم‌های کمدی «سگ‌بند» و «انفرادی» یکی با ۳۰ میلیارد تومان و دیگری با ۱۰ میلیارد تومان در مقایسه با فیلم‌های دیگر فروش خوبی در گیشه دارند ولی حتی همان «سگ‌بند» ۳۰ میلیاردی هنوز نتواسته یک میلیون نفر مخاطب داشته باشد.

سعید خانی پخش‌کننده فیلم «انفرادی» در این مورد به ایسنا می‌گوید: «افزایش فروش فیلم‌ها صرفا مدیون افزایش قیمت بلیت است و سینمای ایران روزهای سختی را به لحاظ تعداد مخاطبانش می‌گذراند.» «در تعطیلاتی که گذشت فروش سینماها بد نبودند ولی از ان ایده‌آلی که باید باشد خیلی فاصله داریم. درواقع این افزایش فروش را مدیون قیمت بلیت هستیم و به لحاظ مخاطب قطعاً نسبت به سال ۹۸ افت شدید پیدا کرده‌ایم.» وی افزود:«شرایط اقتصادی قطعا در این وضعیت تاثیر گذار است و وقتی مردم برای خرید ماکارونی مشکل داشته باشند قطعا سینما رفتن برایشان اولویتی ندارد. در این شرایط باید کارهای جدیدی در پخش و اکران انجام دهیم مثل شناور کردن قیمت بلیت‌ها، مذاکره با شهرداری و نهادها و ارگان‌ها تا تخفیف‌های ویژه یا کارت‌های مخصوص برای سینماروها ارائه کنیم.» «در دو روز آخر تعطیلات هفته گذشته با وجود اینکه فیلم «انفرادی» فروش خوب یک میلیاردی داشت، اما فقط ۳۰ هزار نفر به سینما رفته بودند و از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور این رقم بسیار کم است. شرایط اقتصادی قطعا بر فروش سینما تاثیر گذاشته و اگر سینمادارها، پخش‌کنندگان و مدیران وزارت ارشاد فکری نکنند، امسال سینما وضعیت سختی خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1401/2/20 -  شماره 5126
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۲۹۲۷۲
سینمای ایران شرایط سختی را از لحاظ تعداد مخاطب می‌گذراند

وقتی دغدغه ماکارونی هست، کسی سینما نمی‌رود!

در حالی که فیلم‌های کمدی «سگ‌بند» و «انفرادی» یکی با ۳۰ میلیارد تومان و دیگری با ۱۰ میلیارد تومان در مقایسه با فیلم‌های دیگر فروش خوبی در گیشه دارند ولی حتی همان «سگ‌بند» ۳۰ میلیاردی هنوز نتواسته یک میلیون نفر مخاطب داشته باشد.

سعید خانی پخش‌کننده فیلم «انفرادی» در این مورد به ایسنا می‌گوید: «افزایش فروش فیلم‌ها صرفا مدیون افزایش قیمت بلیت است و سینمای ایران روزهای سختی را به لحاظ تعداد مخاطبانش می‌گذراند.» «در تعطیلاتی که گذشت فروش سینماها بد نبودند ولی از ان ایده‌آلی که باید باشد خیلی فاصله داریم. درواقع این افزایش فروش را مدیون قیمت بلیت هستیم و به لحاظ مخاطب قطعاً نسبت به سال ۹۸ افت شدید پیدا کرده‌ایم.» وی افزود:«شرایط اقتصادی قطعا در این وضعیت تاثیر گذار است و وقتی مردم برای خرید ماکارونی مشکل داشته باشند قطعا سینما رفتن برایشان اولویتی ندارد. در این شرایط باید کارهای جدیدی در پخش و اکران انجام دهیم مثل شناور کردن قیمت بلیت‌ها، مذاکره با شهرداری و نهادها و ارگان‌ها تا تخفیف‌های ویژه یا کارت‌های مخصوص برای سینماروها ارائه کنیم.» «در دو روز آخر تعطیلات هفته گذشته با وجود اینکه فیلم «انفرادی» فروش خوب یک میلیاردی داشت، اما فقط ۳۰ هزار نفر به سینما رفته بودند و از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور این رقم بسیار کم است. شرایط اقتصادی قطعا بر فروش سینما تاثیر گذاشته و اگر سینمادارها، پخش‌کنندگان و مدیران وزارت ارشاد فکری نکنند، امسال سینما وضعیت سختی خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد