پس از این حادثه هرکس روایت خودش را بیان کرد و از زاویه دید خودش به قضیه نگاه کرد؛ اما طبعا دقیق بودن این روایتها به میزان نزدیکی راوی به حادثه بستگی دارد؛ لذا بر آن شدیم که روایت این حادثه را از یک کارگزار رسمی بندر شهید رجایی بشنویم که روز حادثه در شعاع دو کیلومتری حادثه و در محوطه گمرک حضور داشته است.
به گزارش جماران، تیمور باهنگام کارگزار رسمی گمرک گفت: ما در محوطه گمرک بودیم که حدود ساعت ۱۲:۰۵ این انفجار در محوطه سینا اتفاق افتاد و موج انفجار آن باعث خرد شدن شیشهها شد و گرد و غبار در تمام محوطه گمرک شد. بعد از آن هم تا حدود نیم ساعت ترکش از جاهای مختلف به زمین میخورد، حتی یکی از پایههای کانتینر که نزدیک ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم وزن دارد، از کانتینر جدا شده و در محوطه گمرک به داخل یک ماشین خورده بود. یعنی موج انفجار آنقدر قوی بود که در فاصله دو کیلومتری انبار سینا تا محوطه گمرک، حتی یک در و پنجره سالم داخل محوطه گمرک، سازمان بنادر، اداره استاندارد، قرنطینه و بانک پیدا نمیکنید. باهنگام دولت را بزرگترین عامل رسوب کانتینرها در بندر دانست و تأکید کرد: به هر صورت این انفجار قابل پیشبینی بود. به خاطر دپوی این کانتینرها در یک بندری که فاقد امکانات و تجهیزات بهروز است و تمام ترانسها، ریچها و لیفتراکها دارای روغنریزی هستند و زمین آلوده است.من الان در امارات کالا دارم؛ در بدترین حالت ظرف ۴۸ساعت ترخیص میشود. ما چه چیزی کم داریم؟! اگر مدیری توانا بود اول باید میگفت این توقف ۲۰۰ هزار کانتینر در بندر چه علتی دارد؟ بزرگترین عامل اصلی رسوب کالاها در بندر است که هر حادثهای را به دنبال خودش خواهد داشت. کمبود جا، انبارداریهای گزاف، انفجار و آتشسوزی بدتر از این هم خواهد شد. باید یک قانون درست وجود داشته باشد که اجازه بدهد صاحبان کالا پولشان را نقد خرید کنند و بانک در این قضیه دخالت نداشته باشد و چوب لای چرخ نگذارد.