کد خبر: ۱۳۷۰۲۳

شرط دریافت خسارت قطعی برقی چیست؟

مشترکان برای دریافت خسارت برق تا ۱۵ روز پس از حادثه فرصت دارند تا با بارگذاری مدارک موردنیاز در سامانه برای دریافت خسارت اقدام کنند.

نوسانات و قطعی‌های اخیر برق به وسایل برقی برخی مشترکان آسیب زده است. این در حالی است که در قبوض برق مبلغی با عنوان «بیمه برق» برای جبران چنین خساراتی دریافت می‌شود و توانیر اعلام کرده بیش از ۹۰ درصد خسارات سال گذشته پرداخت شده و روند امسال نیز به‌زودی آغاز می‌شود.افزایش مصرف برق در تابستان و ناترازی میان تولید و تقاضا، سبب بروز نوسانات و قطعی‌های مکرر در برخی مناطق کشور شد؛ نوساناتی که خسارت‌های قابل‌توجهی به لوازم برقی برخی از مشترکان وارد کرد. پرسش اصلی بسیاری از مردم این است که «با وجود درج مبلغ بیمه در قبوض برق، خسارات ناشی از نوسانات چگونه و چه زمانی جبران می‌شود؟»
بر اساس اعلام شرکت توانیر، طرح بیمه خسارات برق با هدف حمایت از حقوق مشترکان همچنان در حال اجراست و در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد خسارات ثبت‌شده از محل این بیمه جبران شده است. مبلغ بیمه درج‌شده در قبوض برق برای مشترکان خانگی ماهانه ۳۰۰ تومان و برای مشترکان تجاری ۳۰۰۰ تومان است.
مبالغ جمع‌آوری‌شده در اختیار شرکت بیمه‌گری قرار می‌گیرد تا خسارات ناشی از نوسانات یا آتش‌سوزی‌های مرتبط با برق را پرداخت کند.عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان توانیر، اعلام کرد که مبلغ بیمه در سال ۱۴۰۴ بدون تغییر باقی مانده است. وی از مکانیزه شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد و افزود: مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه bime.tavanir.gov.ir اطلاعات و مدارک خود را ثبت کنند تا پس از ارزیابی فنی، مبلغ خسارت مستقیماً به حسابشان واریز شود.فرآیند پرداخت خسارات سال جاری از حدود یک ماه آینده آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه تمام پرونده‌های معوق تعیین‌تکلیف خواهد شد. پرونده‌های خسارت مربوط به سال ۱۴۰۳ که با بیمه دانا در حال رسیدگی است، در مراحل پایانی قرار دارد.برای ثبت درخواست جبران خسارت، مشترکان باید شناسه قبض و مدارک مرتبط با خسارت شامل فاکتور تعمیرات یا خرید وسایل، تصاویر محل حادثه، مدارک پزشکی یا قانونی و سایر مستندات لازم را بارگذاری کنند. مشترکان تا ۱۵ روز پس از بروز حادثه یا نوسان برق فرصت دارند موضوع را به شرکت توزیع برق منطقه خود اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1404/7/22 -  شماره 5907
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۳۷۰۲۳

شرط دریافت خسارت قطعی برقی چیست؟

مشترکان برای دریافت خسارت برق تا ۱۵ روز پس از حادثه فرصت دارند تا با بارگذاری مدارک موردنیاز در سامانه برای دریافت خسارت اقدام کنند.

نوسانات و قطعی‌های اخیر برق به وسایل برقی برخی مشترکان آسیب زده است. این در حالی است که در قبوض برق مبلغی با عنوان «بیمه برق» برای جبران چنین خساراتی دریافت می‌شود و توانیر اعلام کرده بیش از ۹۰ درصد خسارات سال گذشته پرداخت شده و روند امسال نیز به‌زودی آغاز می‌شود.افزایش مصرف برق در تابستان و ناترازی میان تولید و تقاضا، سبب بروز نوسانات و قطعی‌های مکرر در برخی مناطق کشور شد؛ نوساناتی که خسارت‌های قابل‌توجهی به لوازم برقی برخی از مشترکان وارد کرد. پرسش اصلی بسیاری از مردم این است که «با وجود درج مبلغ بیمه در قبوض برق، خسارات ناشی از نوسانات چگونه و چه زمانی جبران می‌شود؟»
بر اساس اعلام شرکت توانیر، طرح بیمه خسارات برق با هدف حمایت از حقوق مشترکان همچنان در حال اجراست و در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد خسارات ثبت‌شده از محل این بیمه جبران شده است. مبلغ بیمه درج‌شده در قبوض برق برای مشترکان خانگی ماهانه ۳۰۰ تومان و برای مشترکان تجاری ۳۰۰۰ تومان است.
مبالغ جمع‌آوری‌شده در اختیار شرکت بیمه‌گری قرار می‌گیرد تا خسارات ناشی از نوسانات یا آتش‌سوزی‌های مرتبط با برق را پرداخت کند.عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان توانیر، اعلام کرد که مبلغ بیمه در سال ۱۴۰۴ بدون تغییر باقی مانده است. وی از مکانیزه شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد و افزود: مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه bime.tavanir.gov.ir اطلاعات و مدارک خود را ثبت کنند تا پس از ارزیابی فنی، مبلغ خسارت مستقیماً به حسابشان واریز شود.فرآیند پرداخت خسارات سال جاری از حدود یک ماه آینده آغاز می‌شود و تا پایان دی‌ماه تمام پرونده‌های معوق تعیین‌تکلیف خواهد شد. پرونده‌های خسارت مربوط به سال ۱۴۰۳ که با بیمه دانا در حال رسیدگی است، در مراحل پایانی قرار دارد.برای ثبت درخواست جبران خسارت، مشترکان باید شناسه قبض و مدارک مرتبط با خسارت شامل فاکتور تعمیرات یا خرید وسایل، تصاویر محل حادثه، مدارک پزشکی یا قانونی و سایر مستندات لازم را بارگذاری کنند. مشترکان تا ۱۵ روز پس از بروز حادثه یا نوسان برق فرصت دارند موضوع را به شرکت توزیع برق منطقه خود اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد