کد خبر: ۱۳۲۴۸۵

تهدید هزاران تولیدی پوشاک با بازار بدون مشتری نوروزی

شرایط نامطلوب اقتصادی مردم را به سوی تامین کالاهای اساسی وخوراکی برای عید نوروز سوق داده است و جای پوشاک در سبد معیشتی نوروزی خالی است.

در سال ۱۴۰۱ تولیدکنندگان پوشاک ایرانی شرایط مناسبی را به لحاظ تامین مواد اولیه ونوسانات نرخ ارز تجربه نکردند اما، با این حال برای فروش ویژه در شب عید برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیدند که متاسفانه با سردی بازار مواجه شدند.حضور کم‌رنگ مردم برای خرید انواع پوشاک در بازار مشهود است هرچند نباید از شلوغی و ازدحام در بازار پوشاک شب عید غفلت کرد. علت کم‌رونقی بازار پوشاک در شب عید امسال چیست؟ کارشناسان و فعالان حوزه پوشاک بر این موضوع مهم اعتقاد دارند که کمبود نقدینگی مردم و گرانی بیش از حد پوشاک در بازار موجب شده است تا شاهد سردی خرید از سوی اقشار مختلف مردم در بازار پوشاک باشیم.
فشارهای سنگین مالیاتی و بیمه‌ای
مجید افتخاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه نساجی و پوشاک ایران با اشاره به اینکه در بازار پوشاک شب عید شاهد رکود فروش هستیم، گفت: افزایش قیمت ۴۰ درصدی پوشاک در بازار نسبت به سال گذشته، برای تولیدکنندگان و فروشندگان به نوعی زیان محسوب می‌شود ولی با این همه میزان خرید پوشاک توسط مردم به شدت کاهش داشته است.
وی افزود: با توجه به اینکه خرید اقلام خوراکی در اولویت اقتصادی بسیاری از مردم است، خرید پوشاک برای بسیاری از اقشارهای مختلف مردم جامعه چندان اهمیت ندارد.اخذ مالیات‌های سنگین به همراه مشکلات متعددی بیمه و هزینه‌های افسارگسیخته حقوق کارگران، کارمندان و تامین انرژی بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک در ایران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است به طوری که شاهد تعطیلی بخش بزرگی از واحدهای تولیدی پوشاک در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1401/12/25 -  شماره 5333
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۳۲۴۸۵

تهدید هزاران تولیدی پوشاک با بازار بدون مشتری نوروزی

شرایط نامطلوب اقتصادی مردم را به سوی تامین کالاهای اساسی وخوراکی برای عید نوروز سوق داده است و جای پوشاک در سبد معیشتی نوروزی خالی است.

در سال ۱۴۰۱ تولیدکنندگان پوشاک ایرانی شرایط مناسبی را به لحاظ تامین مواد اولیه ونوسانات نرخ ارز تجربه نکردند اما، با این حال برای فروش ویژه در شب عید برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیدند که متاسفانه با سردی بازار مواجه شدند.حضور کم‌رنگ مردم برای خرید انواع پوشاک در بازار مشهود است هرچند نباید از شلوغی و ازدحام در بازار پوشاک شب عید غفلت کرد. علت کم‌رونقی بازار پوشاک در شب عید امسال چیست؟ کارشناسان و فعالان حوزه پوشاک بر این موضوع مهم اعتقاد دارند که کمبود نقدینگی مردم و گرانی بیش از حد پوشاک در بازار موجب شده است تا شاهد سردی خرید از سوی اقشار مختلف مردم در بازار پوشاک باشیم.
فشارهای سنگین مالیاتی و بیمه‌ای
مجید افتخاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه نساجی و پوشاک ایران با اشاره به اینکه در بازار پوشاک شب عید شاهد رکود فروش هستیم، گفت: افزایش قیمت ۴۰ درصدی پوشاک در بازار نسبت به سال گذشته، برای تولیدکنندگان و فروشندگان به نوعی زیان محسوب می‌شود ولی با این همه میزان خرید پوشاک توسط مردم به شدت کاهش داشته است.
وی افزود: با توجه به اینکه خرید اقلام خوراکی در اولویت اقتصادی بسیاری از مردم است، خرید پوشاک برای بسیاری از اقشارهای مختلف مردم جامعه چندان اهمیت ندارد.اخذ مالیات‌های سنگین به همراه مشکلات متعددی بیمه و هزینه‌های افسارگسیخته حقوق کارگران، کارمندان و تامین انرژی بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک در ایران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است به طوری که شاهد تعطیلی بخش بزرگی از واحدهای تولیدی پوشاک در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد