کد خبر: ۱۳۳۶۹۵
واردات خودروهای کارکرده همچنان در انتظار تدوین آئین‌نامه؛

طلسم واردات خودرو خواهد شکست؟

واردات خودروهای کارکرده به یکی از موضوعات پرحاشیه بازار خودروی ایران تبدیل شده است که حاکمیت هر از چند گاهی با انتشار اخبار مثبت از پیشرفت این فرآیند، قیمت‌ها در بازار خودرو را تعدیل می‌کند.

دقیقا دو ماه پیش عباس علی‌آبادی، وزیر صمت اعلام کرد که تا ۱۰ روز آینده آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تدوین و به مجلس ابلاغ می‌شود. حال پس از گذشت این مدت وزارت صمت در سکوت کامل به سر می‌برد و خبری از ارائه آئین‌نامه نیست.
واردات خودرو برای خواص آزاد است
چندی پیش جلال رشیدی‌کوچی، نماینده دوره  یازدهم مجلس در توئیتی نوشت: با ترخیص خودروهای فوتبالیست‌ها مشخص شد اگر بخواهند، در چند روز قانون مصوب خودشان را دور می‌زنند، خودروهای بالای ۲۵۰۰cc و بالای ۲۰.۰۰۰سی‌سی را وارد می‌کنند و ماشین ۵ میلیاردی را به قیمت‌های فضایی ۹۰ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان معامله می‌کنند. گویا در این مملکت فقط مردم غریبه‌اند!
در این زمینه معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس  به تجارت‌نیوز گفت: واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها نشان داد که هیچ محدویت و خلاء قانونی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد و حتی آئین‌نامه‌های فعلی نیز برای واردات خودرو کفایت می‌کنند، البته به شرطی که واقعاً نیتی برای واردات این خودروها وجود داشته باشد.تأخیر درموضوع واردات خودروهای کارکرده هیچ مبنایی ندارد و متأسفانه این تأخیرها موجب ایجاد نگرانی در آحاد مردم شده است. اگر هر روزی فردی آسیب جانی یا مالی ببیند یا جان خود را  در اثر استفاده از خودروهای بی‌کیفیت از دست دهد، افرادی که باعث تأخیر در انجام این فرآیند شده‌اند باید پاسخگو باشند.سعیدی تاکید کرد که تا به امروز برای تسریع روند تدوین آئین‌نامه چندین نفر از نمایندگان به وزارت صمت تذکراتی داده‌اند.وی در پاسخ به این سئوال که آیا خبری در رابطه با کمبود ارز در مجلس مطرح شده است یا خیر؟ تشریح کرد: تا به این لحظه در رابطه با موضوع کمبود ارز خبری در مجلس منتشر نشده است.
همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس در پاسخ به سئوال تجارت‌نیوز در رابطه با وضعیت تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده اظهار بی‌اطلاعی کرد.
واردات خودروهای کارکرده؛ مسکن بازار 
برخی معتقدند که دولت تنها برای داشتن یک جایگزین دیگر برای خبردرمانی و تسکین بازار خودرو موضوع واردات خودروهای کارکرده را مطرح کرده است.این کارشناسان استدلال خود را برای به وقوع نپیوستن واردات خودروهای کارکرده کمبود ارز در کشور و وجود اولویت‌های مهم‌تر نسبت به خودرو همانند دارو و مواد غذایی بیان می‌کنند.به بیان دیگر اگر مانعی از لحاظ ارزی و اراده حاکمیت برای واردات خودرو وجود نداشت، تا به این لحظه حداقل باید ۱۰ درصد از وعده واردات خودروهای نو انجام می‌شد، این در حالی است که مطابق با وعده‌های رضا فاطمی‌امین، وزیر اسبق صمت قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ هزار دستگاه و تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما تا این لحظه تنها ۱۰۰۰ دستگاه چانگان و هفت دستگاه خودروی النترا به گمرکات کشور رسیده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1402/7/8 -  شماره 5456
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۳۳۶۹۵
واردات خودروهای کارکرده همچنان در انتظار تدوین آئین‌نامه؛

طلسم واردات خودرو خواهد شکست؟

واردات خودروهای کارکرده به یکی از موضوعات پرحاشیه بازار خودروی ایران تبدیل شده است که حاکمیت هر از چند گاهی با انتشار اخبار مثبت از پیشرفت این فرآیند، قیمت‌ها در بازار خودرو را تعدیل می‌کند.

دقیقا دو ماه پیش عباس علی‌آبادی، وزیر صمت اعلام کرد که تا ۱۰ روز آینده آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده تدوین و به مجلس ابلاغ می‌شود. حال پس از گذشت این مدت وزارت صمت در سکوت کامل به سر می‌برد و خبری از ارائه آئین‌نامه نیست.
واردات خودرو برای خواص آزاد است
چندی پیش جلال رشیدی‌کوچی، نماینده دوره  یازدهم مجلس در توئیتی نوشت: با ترخیص خودروهای فوتبالیست‌ها مشخص شد اگر بخواهند، در چند روز قانون مصوب خودشان را دور می‌زنند، خودروهای بالای ۲۵۰۰cc و بالای ۲۰.۰۰۰سی‌سی را وارد می‌کنند و ماشین ۵ میلیاردی را به قیمت‌های فضایی ۹۰ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان معامله می‌کنند. گویا در این مملکت فقط مردم غریبه‌اند!
در این زمینه معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس  به تجارت‌نیوز گفت: واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها نشان داد که هیچ محدویت و خلاء قانونی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد و حتی آئین‌نامه‌های فعلی نیز برای واردات خودرو کفایت می‌کنند، البته به شرطی که واقعاً نیتی برای واردات این خودروها وجود داشته باشد.تأخیر درموضوع واردات خودروهای کارکرده هیچ مبنایی ندارد و متأسفانه این تأخیرها موجب ایجاد نگرانی در آحاد مردم شده است. اگر هر روزی فردی آسیب جانی یا مالی ببیند یا جان خود را  در اثر استفاده از خودروهای بی‌کیفیت از دست دهد، افرادی که باعث تأخیر در انجام این فرآیند شده‌اند باید پاسخگو باشند.سعیدی تاکید کرد که تا به امروز برای تسریع روند تدوین آئین‌نامه چندین نفر از نمایندگان به وزارت صمت تذکراتی داده‌اند.وی در پاسخ به این سئوال که آیا خبری در رابطه با کمبود ارز در مجلس مطرح شده است یا خیر؟ تشریح کرد: تا به این لحظه در رابطه با موضوع کمبود ارز خبری در مجلس منتشر نشده است.
همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس در پاسخ به سئوال تجارت‌نیوز در رابطه با وضعیت تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده اظهار بی‌اطلاعی کرد.
واردات خودروهای کارکرده؛ مسکن بازار 
برخی معتقدند که دولت تنها برای داشتن یک جایگزین دیگر برای خبردرمانی و تسکین بازار خودرو موضوع واردات خودروهای کارکرده را مطرح کرده است.این کارشناسان استدلال خود را برای به وقوع نپیوستن واردات خودروهای کارکرده کمبود ارز در کشور و وجود اولویت‌های مهم‌تر نسبت به خودرو همانند دارو و مواد غذایی بیان می‌کنند.به بیان دیگر اگر مانعی از لحاظ ارزی و اراده حاکمیت برای واردات خودرو وجود نداشت، تا به این لحظه حداقل باید ۱۰ درصد از وعده واردات خودروهای نو انجام می‌شد، این در حالی است که مطابق با وعده‌های رضا فاطمی‌امین، وزیر اسبق صمت قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ هزار دستگاه و تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما تا این لحظه تنها ۱۰۰۰ دستگاه چانگان و هفت دستگاه خودروی النترا به گمرکات کشور رسیده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد