کد خبر: ۱۳۴۹۴۶
۹۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند!

اینستاگرام، تلگرام و ‌واتساپ محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی ایرانیان

گروه فناوری: بر اساس نتایج پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی، شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها، محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است.

مجید سلیمانی، همچنین گفت: تلگرام و واتس‌آپ هر کدام به ترتیب در میان ۵۲ و ۴۶ درصد از مردم محبوبیت دارند.مجری این پیمایش با اشاره به این که طرح ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی اردیبهشت ماه و بر روی بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۳۱ سال انجام شد، افزود: «نتایج همچنین نشان داد که شبکه‌های اجتماعی داخلی از جمله روبیکا و ایتا به ترتیب با ۴۲ و ۳۲ درصد، محبوبیت کمتری از سایر رسانه‌ها دارند.» به گفته حسینی، ۲۴ درصد از این جامعه آماری اعلام کردند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی داخلیاستفاده نمی‌کنند. بر اساس آمارها، ۹۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.
در شبکه‌های اشتراک‌گذاری ویدیو نیز روند استفاده به این صورت بوده است که ۴۲ درصد از آپارات، ۸ درصد از تماشا و ۲۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کردند.
وی افزود: همچنین در این جامعه آماری، ۲۴ درصد گفته‌اند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند. ۱۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده نمی‌کنند. ۸.۶ درصد از افراد حاضر در این پیمایش اعلام کرده‌اند که از طریق شبکه‌های اجتماعی کار اقتصادی می‌کنند و با انگیزه کسب درآمد وارد چنین فضایی شده‌اند. 
وی افزود: برای پیگیری اطلاعات و اخبار ۳۰ درصد افراد اعلام کردند خیلی زیاد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ۲۰ درصد هم گفتند اصلا در این زمینه از شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1403/4/23 -  شماره 5627
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۳۴۹۴۶
۹۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند!

اینستاگرام، تلگرام و ‌واتساپ محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی ایرانیان

گروه فناوری: بر اساس نتایج پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی، شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها، محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است.

مجید سلیمانی، همچنین گفت: تلگرام و واتس‌آپ هر کدام به ترتیب در میان ۵۲ و ۴۶ درصد از مردم محبوبیت دارند.مجری این پیمایش با اشاره به این که طرح ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی اردیبهشت ماه و بر روی بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۳۱ سال انجام شد، افزود: «نتایج همچنین نشان داد که شبکه‌های اجتماعی داخلی از جمله روبیکا و ایتا به ترتیب با ۴۲ و ۳۲ درصد، محبوبیت کمتری از سایر رسانه‌ها دارند.» به گفته حسینی، ۲۴ درصد از این جامعه آماری اعلام کردند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی داخلیاستفاده نمی‌کنند. بر اساس آمارها، ۹۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.
در شبکه‌های اشتراک‌گذاری ویدیو نیز روند استفاده به این صورت بوده است که ۴۲ درصد از آپارات، ۸ درصد از تماشا و ۲۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کردند.
وی افزود: همچنین در این جامعه آماری، ۲۴ درصد گفته‌اند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند. ۱۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده نمی‌کنند. ۸.۶ درصد از افراد حاضر در این پیمایش اعلام کرده‌اند که از طریق شبکه‌های اجتماعی کار اقتصادی می‌کنند و با انگیزه کسب درآمد وارد چنین فضایی شده‌اند. 
وی افزود: برای پیگیری اطلاعات و اخبار ۳۰ درصد افراد اعلام کردند خیلی زیاد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و ۲۰ درصد هم گفتند اصلا در این زمینه از شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد