سعید مؤتمنی در خصوص وضعیت کنونی بازار خودرو افزود: بازار خودروهای وارداتی و داخلی در ثباتی نسبی به سر میبرد و البته خرید و فروش رونق چندانی ندارد اما تغییر مدیرعامل ایران خودرو بازار را در شرایطی تازه قرار داده است و تأثیر این اتفاق پس از پایان تعطیلات و در ابتدای این هفته مشخص خواهد شد. وی با اشاره به اینکه بازار خودرو تحت تأثیر شایعات فراوانی قرار دارد، ادامه داد: وضعیت بازار بسیار پیچیده است و هر خبری شرایط را تحت تأثیر قرار میدهد. کافی است یک سیاست اشتباه اتخاذ شود تا آرامش بازار بار دیگر به هم بریزد. برای به ثبات رسیدن قیمتهای خودروهای کمپانی ایران خودرو مدیرعامل جدید این کمپانی باید از شنبه کار خود را شروع کند و با تکمیل خودروهای نیمه تمام و عرضه آنها به بازار میزان عرضه را افزایش دهد تا بازار بتواند راه خود را به سمت ثبات در پیش بگیرد. مدیران باید از مدیریت مستقیم بازار خودداری کنند و خودروها را با قیمت واقعی و تمام شده و چند درصد سود معقول به دست مشتری بدهند.
وی افزود: خودروهای ۲۰۶ تیپ ۲، تیپ ۵، پژو GLX و سمند LX بیشترین تغییرات قیمت را تجربه کردهاند اما در حال حاضر ۴۰۵ به قیمت/۵ ۷۴ میلیون،پژو ۲۰۶ نیز ۹۸ میلیون، ۲۰۶ بدون اپشن نیز ۹۶ میلیون تومان قیمت دارد. سمند LX نیز در محدوده ۷۹ میلیون قرار دارد. وی گفت: در حال حاضر اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار نه تنها در خصوص محصولات ایران خودرو زیاد است بلکه در خصوص محصولات سایپا نیز به همین شکل است و شرکتها باید این فاصله قیمت را به حداقل برسانند و دست از مدیریت بازار خودرو بردارند و عرضه خودرو را افزایش دهند و به فکر مصرف کنندگان واقعی باشند. مؤتمنی در پاسخ به این سئوال که چه کسانی از اختلاف قیمت سود میبرند گفت: کسانی که به صورت انبوه خودرو میخرند و با هدف سرمایهگذاری وارد بازار میشوند، مهمترین مانع کاهش قیمتها هستند و تا زمانی که مشتری واقعی وارد بازار نشود و دلالان از بازار خودرو دل نکنند نمیشود به تعدیل قیمتها امید داشت هر چند جو روانی حاکم بر بازار نشان میدهد انتظار برای کاهش قیمتها شکل گرفته است.