کد خبر: ۱۲۷۶۳۰
کمبود معلم علت اصلی مخالفت با درخواست‌های انتقالی؛

افزایش شدید درخواست انتقالی معلمان خوزستانی

گروه دیا رکارون: طی سالهای اخیر، درخواست انتقالی توسط کارمندان شاغل در اداره های مختلف به ویژه فرهنگیان خوزستان افزایش یافته که می تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

تاکسی زرد رنگ درب اداره کل آموزش و پرورش خوزستان توقف کرد، خانمی آراسته که از ظاهرش مشخص بود جزو فرهنگیان است از ماشین پیاده شد، تعداد زیادی پوشه رنگارنگ به دست داشت.محرومیت‌ها برگ برنده‌ای در دست معلم‌ها برای درخواست انتقالی. از شدت گرما و شرجی رنگ از چهره‌اش پریده بود، در حالی که نفس نفس می‌زد، وارد اداره شد و نشانی اتاق چندین مسئول را از حراست ورودی پرسید.بدون اینکه لحظه‌ای توقف کند، از پله‌های اداره بالا رفت، از روی کنجکاوی دنبالش رفتم، سراسیمه بود و معلوم بود کار‌های عقب مانده زیادی دارد، وارد اتاق‌های مختلف می‌شد، حدود یک ساعت بدون توقف و استراحت پله‌ها را بالا و پایین کرد و بالاخره تصمیم گرفت چند دقیقه‌ای استراحت کند.
روی صندلی‌های راهرو در مسیر باد کولر نشست و با بادبزن کوچکی که در دستش بود، تلاش می‌کرد عرق‌های صورتش را خشک کند، اسپری را از داخل کیف دستی اش بیرون آورد، ماسک را از روی دهانش پایین و چند پاف زد و نفس عمیقی کشید و دوباره ماسک را بالا برد.با رعایت فاصله علت حضورش را جویا شدم، درست حدس زده بودم، خانم مرجان سلطان زاده برای انجام کار‌های نهایی درخواست انتقالی پیگیری می‌کرد.
پیگیری‌های مکرر در دریافت موافقت انتقالی
وی گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، برای درخواست انتقالی به یکی از استان‌ها درخواست می‌دهم، اما هر بار موافقت با آن را به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌اندازند.خانم سلطان زاده درخصوص علت درخواست انتقالی بیان داشت: به دلیل تعطیل نشدن مدارس در شرایط نامطلوب هوا مثل وقوع گرد و خاک و آلودگی بیش از حد و وارونگی هوا، دستگاه تنفسی ام دچار مشکل شده است و به آسم مبتلا شده ام، همچنین حساسیت پوستی هم پیدا کرده ام.این معلم مقطع ابتدایی افزود: برای درمان به پزشکان متخصص و فوق تخصص و همچنین فعالان در زمینه طب سنتی در خوزستان، اصفهان، شیراز و... مراجعه کردم، ولی درمان‌ها بی نتیجه بود و همه آن‌ها نسخه‌ای جز خروج از اهواز به دلیل آلودگی‌ها نمی‌پیچیدند. متاسفانه پسرم نیز به دلیل حضور در مدرسه در مواقع مختلف و عدم تعطیلی مدارس هنگام وقوع گرد و غبار تا قبل از شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن آموزشها، دچار مشکل تنفسی شده است. پس از ۵ سال پیگیری‌های مکرر و ارائه پرونده‌های پزشکی برای انتقالی به استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، اردبیل، تبریز و ...، در روز‌های پایانی با درخواست انتقالی من به استان تهران موافقت شده است و باید به سرعت کارهایم را انجام دهم.
وی با گلایه از کمکاری مسئولان خوزستان ادامه داد: در روز‌ها و شرایط مختلف، ماه رمضان، گرما و شرجی و هم اکنون که ویروس کرونا خطرات زیادی برای همه دارد، همه اتاق‌های اداره کل آموزش و پرورش را سر زده ام، ولی موافقتی با درخواست من نمی‌شد.این معلم که بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس کودکان ناشنوا و با نیاز‌های ویژه دارد، گفت: ایراد‌های بی مورد و پاسکاری‌ها به اداره آموزش و پرورش استثنایی روند اخذ موافقت را طولانی کرد و وقتی علت عدم موافقت را از مسئولان می‌پرسیدم، آن را کمبود معلم و بروز مشکلات برای کلاس‌های درس اعلام می‌کردند.مرجان سلطان زاده بیان داشت: البته موضوع کمبود معلم هر سال از سوی مسئولان تکذیب می‌شود، اما واقعیت این نیست و بسیاری از معلم‌ها به خاطر شرایط و محرومیت‌های خوزستان تمایل دارند به استان‌های دیگر انتقالی بگیرند، ضمن اینکه حتی مدارس هم با کمبود نیرو‌های خدماتی مواجه هستند، ولی مسئولان به آن اهمیتی نمی‌دهند.وی کیفیت پایین آب، مشکلات حمل و نقل عمومی، وقوع گرد و غبار، آلودگی هوا، تعطیل نشدن مدارس یا اقدام دیرهنگام برای تعطیلی و سایر محرومیت‌های استان خوزستان را علت انتقال به استان تهران اعلام و تصریح کرد: کمیسیون پزشکی برای پرونده و درخواست من تشکیل شد و در حالی با درخواست من موافقت کردند که چیزی به آغاز سال تحصیلی نمانده است.
موافقت با انتقالی در دقیقه ۹۰ سرآغاز بروز مشکلات
این معلم بیان داشت: اگر در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و حتی اوایل شهریور با درخواست انتقالی من موافقت می‌شد، با برنامه ریزی بهتری می‌توانستم از استان خارج شوم، ولی با موافقت دقیقه ۹۰، با مشکلات مختلفی مواجه شدم، بطوری که پیدا کردن منزل مسکونی، مدرسه برای فرزندانم با توجه به محل سکونت و محل اشتغال به سختی انجام شد، ضمن اینکه اسباب کشی اضطراری همزمان با اعتصاب کامیونداران مصادف شد، طوری که مجبور به ۳ روز سکونت در خانه معلم استان تهران شدم و لوازم منزل پس از ۴ روز به مقصد رسید و همین منجر به خسارت دیدن وسایل و شکستن آن‌ها شده بود.برای اینکه بتوانم مابقی ماجرای درخواست انتقالی را از وی جویا شوم، شماره همراهش را گرفتم، پس از چند روز تماس گرفتم، اما شرایط آنچنان بر وفق مراد نبود و گویی مشکلات دیگری خانم سلطان زاده را آزار می‌داد.وی گفت: ۳ روز در در خانه معلم مستقر شدیم، کامیون وسایل و لوازمات زندگی با دو روز تاخیر رسید و بسیاری از وسایل شکسته و آسیب دیده بودند، باید طی این روز‌ها کار‌های عقب مانده ام را انجام می‌دادم، مشکلات بر سرم آوار شده بود و روز‌های سختی را گذراندم، اما هر چه بود گذشت، البته خواهشی از مسئولان خوزستان دارم این است که وقتی کسی درخواست انتقالی می‌دهد، حتما دلایل محکمه پسندی دارد، اگر نه هیچکس حاضر به ترک بی دلیل زادگاه و شهرش نیست، پس زودتر با درخواست‌ها موافقت شود تا افراد با مشکلات روبرو نشوند.در ادامه درخصوص مشکلات آموزش مجازی از او پرسیدم، ولی از این موضوع هم گلایه داشت.
برنامه شاد وضعیت مطلوبی ندارد
سلطان زاده در تشریح سختی‌های کار در شرایط کرونایی بیان کرد: دانش آموزان مقطع دبستان نمی‌توانند شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، ضمن اینکه دانش آموزان ناشنوا اندکی در تفهیم مفاهیم مشکل دارند، بطوریکه طی سال گذشته که دستور بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه و حضور دانش آموزان و معلم‌ها ابلاغ شد، بیشترین وقت کلاس برای تذکر به دانش آموزان سپری می‌شد و باید دائما به آن‌ها تذکر می‌دادیم که به وسایل همکلاسی‌ها دست نزنند و ماسک را بر دهان بگذارند . وی با بیان اینکه تدریس در فضای مجازی و برنامه شاد مشکلات زیادی دارد، اظهار داشت: پارسال فیلم‌های آموزشی به سختی انجام می‌شد، ضمن اینکه ابتدای بازگشایی مدارس، پرداخت هزینه‌های خرید بسته‌های اینترنتی بر عهده معلم‌ها بود، اگرچه بعدا با اختصاص بسته‌های ۳ ماه ۶۰ گیگابایتی شرایط بهتر شد، ولی این حجم برای ۳ ماه کافی نیست و باید میزان حجم بیشتری برای ما در نظر گرفته شود.
لزوم برگزاری کلاس‌های وبینار و اسکای روم
این معلم اهوازی که درخواست برگزاری کلاس‌های درس به صورت وبینار را دارد، ادامه داد: مدارس غیردولتی کلاس‌ها را در فضای اسکای روم برگزار می‌کنند و براساس بررسی‌های انجام شده، نه تنها مشکلات تدریس کاهش می‌یابد، بلکه یادگیری دانش‌آموزان و البته مدیریت و اطمینان از حضور دانش آموز در کلاس بهتر است، ولی مدارس دولتی به خاطر نداشتن پرداخت هزینه ها، از برگزاری کلاس‌ها با این ویژگی معذور هستند.سلطان زاده اظهار داشت: به نظر من و بسیاری از همکاران و معلم ها، اگرچه تدریس در فضای مجازی با مشکلات از پیش گفته و پُر شدن حجم گوشی‌ها و ایجاد مشکلات بینایی بسیار سخت و دشوار است، اما بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی درست نیست، چون کووید-۱۹ کاملا مهار نشده است و سلامتی دانش آموزان مهم‌تر است.موضوع به حدی مهم است که تصمیم گرفتم با مسئولان مربوطه در این زمینه نیز گفتگو کنم.
علت اصلی نقل و انتقالات، شرایط اقلیمی و بروز بیماری‌ها
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان موضوع نقل و انتقالات را از جمله موارد مربوط به پروژه مهر عنوان کرد و گفت: نقل و انتقالات با هدف ایجاد آرامش و رضایت خاطر برای همکارانی اجرایی می‌شود که دچار مشکلات مختلفی از جمله دوری از خانواده، تبعیت از همسر، بیماری‌های خاص و مشکلات پزشکی هستند و می‌خواهند از استان محل سکونت و اشتغال خود خارج شوند.کوروش مودت با بیان اینکه مسئله درخواست انتقالی به ۲ مرحله کلی شامل؛ ثبت سامانه‌ای و انتقال اضطراری تقسیم می‌شود، افزود: در شهریورماه نقل و انتقالات اضطراری اجرا می‌شود.در سطح استان خوزستان معمولا شرایط خاص و آب و هوای گرم و خشک سبب شده که تعدادی از نیرو‌های فرهنگی مشغول در بخش‌های مختلف تمایل به خروج از استان و ادامه زندگی و اشتغال در سایر استان‌های همجوار پیدا کنند.
تراز منفی نقل و انتقالات در آموزش و پرورش خوزستان
مودت با بیان اینکه تراز نقل و انتقالات در آموزش و پرورش خوزستان است، ادامه داد: به دلیل محرومیت ها، وقوع گرد و خاک و شرایط آب و هوایی، شاهد افزایش درخواست انتقالی از سوی نیرو‌های انسانی هستیم، البته با این وجود سعی شده تلاش منفی را به حد متعادل برسانیم، بطوری که اگر ۳ سال قبل تراز ۶۰۰- بوده است، پارسال آن را به ۲۷۰- تا ۲۵۰- رساندیم، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم امسال نیز این رقم را نگهداریم یا آن را به رقم کمتری کاهش دهیم.یک هزار و ۸۷۱ نیروی فرهنگی برای نقل و انتقالات و جابجایی در استان طی سال جاری درخواست داده اند که در حال حاضر با ۴۰۳ هزار نفر از متقاضیان موافقت شده، ضمن اینکه ۹۵۲ نفر دیگر نیز متقاضی نقل و انتقالات به استان‌های همجوار بودند که با ۲۹۴ نفر از این افراد موافقت صورت گرفته است.وی با اشاره به فعالیت کارگروه و کمیسیون نقل و انتقالات در سطح خوزستان و اهواز اظهار داشت: درخواست‌ها در این کارگروه با توجه به شرایط و نیاز‌ها در ساماندهی نیرو‌های انسانی مطرح می‌شوند و سعی داریم با انجام جابجایی و انتقالی‌ها رضایت خاطر همکاران را جلب نماییم، اگرچه تامین نیروی انسانی در مناطق مختلف مدنظر است تا شاهد تعادل در مدارس و مناطق مختلف باشیم و از ایجاد تراکم در برخی مناطق و کمبود نیرو و معلم در برخی دیگر جلوگیری کنیم.
ثبت درخواست انتقالی در سامانه سیدا
مودت درخصوص چگونگی ثبت درخواست انتقالی گفت: سامانه HRM و سیدا برای ثبت این درخواست راه اندازی شده که براساس تاریخ و روز معین، معلم‌ها و نیرو‌های فرهنگی می‌توانند با ورود به سامانه و تکمیل فرم‌های مختلف تقاضای خود را ثبت کنند، سپس در مرحله اول در مناطق، درخواست بررسی و رسیدگی به آن صورت می‌گیرد، در این مرحله اگر با درخواست افراد موافقت نشد، آن‌ها می‌توانند نسبت به درخواست نقل و انتقال اضطرار اقدام نمایند و پاسخ آن نیز تا قبل آغاز سال تحصیلی اعلام می‌شود.
با توجه به محرومیت‌های گسترده در استان زرخیز خوزستان، عده زیادی از افراد عادی جامعه گرفته تا شاغلان در اداره‌ها و سازمان‌های مختلف تمایل به خروج از زادگاه خود دارند، اما اگر اینگونه پیش برود و فرهنگیان بروند، مشکل کمبود معلم سال به سال وخیم‌تر خواهد شد و بار بر دوش سایر معلم‌ها سنگین‌تر می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
1400/9/15 -  شماره 5039
جستجو
جستجو
بالای صفحه
کد خبر: ۱۲۷۶۳۰
کمبود معلم علت اصلی مخالفت با درخواست‌های انتقالی؛

افزایش شدید درخواست انتقالی معلمان خوزستانی

گروه دیا رکارون: طی سالهای اخیر، درخواست انتقالی توسط کارمندان شاغل در اداره های مختلف به ویژه فرهنگیان خوزستان افزایش یافته که می تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

تاکسی زرد رنگ درب اداره کل آموزش و پرورش خوزستان توقف کرد، خانمی آراسته که از ظاهرش مشخص بود جزو فرهنگیان است از ماشین پیاده شد، تعداد زیادی پوشه رنگارنگ به دست داشت.محرومیت‌ها برگ برنده‌ای در دست معلم‌ها برای درخواست انتقالی. از شدت گرما و شرجی رنگ از چهره‌اش پریده بود، در حالی که نفس نفس می‌زد، وارد اداره شد و نشانی اتاق چندین مسئول را از حراست ورودی پرسید.بدون اینکه لحظه‌ای توقف کند، از پله‌های اداره بالا رفت، از روی کنجکاوی دنبالش رفتم، سراسیمه بود و معلوم بود کار‌های عقب مانده زیادی دارد، وارد اتاق‌های مختلف می‌شد، حدود یک ساعت بدون توقف و استراحت پله‌ها را بالا و پایین کرد و بالاخره تصمیم گرفت چند دقیقه‌ای استراحت کند.
روی صندلی‌های راهرو در مسیر باد کولر نشست و با بادبزن کوچکی که در دستش بود، تلاش می‌کرد عرق‌های صورتش را خشک کند، اسپری را از داخل کیف دستی اش بیرون آورد، ماسک را از روی دهانش پایین و چند پاف زد و نفس عمیقی کشید و دوباره ماسک را بالا برد.با رعایت فاصله علت حضورش را جویا شدم، درست حدس زده بودم، خانم مرجان سلطان زاده برای انجام کار‌های نهایی درخواست انتقالی پیگیری می‌کرد.
پیگیری‌های مکرر در دریافت موافقت انتقالی
وی گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، برای درخواست انتقالی به یکی از استان‌ها درخواست می‌دهم، اما هر بار موافقت با آن را به بهانه‌های مختلف به تعویق می‌اندازند.خانم سلطان زاده درخصوص علت درخواست انتقالی بیان داشت: به دلیل تعطیل نشدن مدارس در شرایط نامطلوب هوا مثل وقوع گرد و خاک و آلودگی بیش از حد و وارونگی هوا، دستگاه تنفسی ام دچار مشکل شده است و به آسم مبتلا شده ام، همچنین حساسیت پوستی هم پیدا کرده ام.این معلم مقطع ابتدایی افزود: برای درمان به پزشکان متخصص و فوق تخصص و همچنین فعالان در زمینه طب سنتی در خوزستان، اصفهان، شیراز و... مراجعه کردم، ولی درمان‌ها بی نتیجه بود و همه آن‌ها نسخه‌ای جز خروج از اهواز به دلیل آلودگی‌ها نمی‌پیچیدند. متاسفانه پسرم نیز به دلیل حضور در مدرسه در مواقع مختلف و عدم تعطیلی مدارس هنگام وقوع گرد و غبار تا قبل از شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن آموزشها، دچار مشکل تنفسی شده است. پس از ۵ سال پیگیری‌های مکرر و ارائه پرونده‌های پزشکی برای انتقالی به استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، اردبیل، تبریز و ...، در روز‌های پایانی با درخواست انتقالی من به استان تهران موافقت شده است و باید به سرعت کارهایم را انجام دهم.
وی با گلایه از کمکاری مسئولان خوزستان ادامه داد: در روز‌ها و شرایط مختلف، ماه رمضان، گرما و شرجی و هم اکنون که ویروس کرونا خطرات زیادی برای همه دارد، همه اتاق‌های اداره کل آموزش و پرورش را سر زده ام، ولی موافقتی با درخواست من نمی‌شد.این معلم که بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس کودکان ناشنوا و با نیاز‌های ویژه دارد، گفت: ایراد‌های بی مورد و پاسکاری‌ها به اداره آموزش و پرورش استثنایی روند اخذ موافقت را طولانی کرد و وقتی علت عدم موافقت را از مسئولان می‌پرسیدم، آن را کمبود معلم و بروز مشکلات برای کلاس‌های درس اعلام می‌کردند.مرجان سلطان زاده بیان داشت: البته موضوع کمبود معلم هر سال از سوی مسئولان تکذیب می‌شود، اما واقعیت این نیست و بسیاری از معلم‌ها به خاطر شرایط و محرومیت‌های خوزستان تمایل دارند به استان‌های دیگر انتقالی بگیرند، ضمن اینکه حتی مدارس هم با کمبود نیرو‌های خدماتی مواجه هستند، ولی مسئولان به آن اهمیتی نمی‌دهند.وی کیفیت پایین آب، مشکلات حمل و نقل عمومی، وقوع گرد و غبار، آلودگی هوا، تعطیل نشدن مدارس یا اقدام دیرهنگام برای تعطیلی و سایر محرومیت‌های استان خوزستان را علت انتقال به استان تهران اعلام و تصریح کرد: کمیسیون پزشکی برای پرونده و درخواست من تشکیل شد و در حالی با درخواست من موافقت کردند که چیزی به آغاز سال تحصیلی نمانده است.
موافقت با انتقالی در دقیقه ۹۰ سرآغاز بروز مشکلات
این معلم بیان داشت: اگر در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و حتی اوایل شهریور با درخواست انتقالی من موافقت می‌شد، با برنامه ریزی بهتری می‌توانستم از استان خارج شوم، ولی با موافقت دقیقه ۹۰، با مشکلات مختلفی مواجه شدم، بطوری که پیدا کردن منزل مسکونی، مدرسه برای فرزندانم با توجه به محل سکونت و محل اشتغال به سختی انجام شد، ضمن اینکه اسباب کشی اضطراری همزمان با اعتصاب کامیونداران مصادف شد، طوری که مجبور به ۳ روز سکونت در خانه معلم استان تهران شدم و لوازم منزل پس از ۴ روز به مقصد رسید و همین منجر به خسارت دیدن وسایل و شکستن آن‌ها شده بود.برای اینکه بتوانم مابقی ماجرای درخواست انتقالی را از وی جویا شوم، شماره همراهش را گرفتم، پس از چند روز تماس گرفتم، اما شرایط آنچنان بر وفق مراد نبود و گویی مشکلات دیگری خانم سلطان زاده را آزار می‌داد.وی گفت: ۳ روز در در خانه معلم مستقر شدیم، کامیون وسایل و لوازمات زندگی با دو روز تاخیر رسید و بسیاری از وسایل شکسته و آسیب دیده بودند، باید طی این روز‌ها کار‌های عقب مانده ام را انجام می‌دادم، مشکلات بر سرم آوار شده بود و روز‌های سختی را گذراندم، اما هر چه بود گذشت، البته خواهشی از مسئولان خوزستان دارم این است که وقتی کسی درخواست انتقالی می‌دهد، حتما دلایل محکمه پسندی دارد، اگر نه هیچکس حاضر به ترک بی دلیل زادگاه و شهرش نیست، پس زودتر با درخواست‌ها موافقت شود تا افراد با مشکلات روبرو نشوند.در ادامه درخصوص مشکلات آموزش مجازی از او پرسیدم، ولی از این موضوع هم گلایه داشت.
برنامه شاد وضعیت مطلوبی ندارد
سلطان زاده در تشریح سختی‌های کار در شرایط کرونایی بیان کرد: دانش آموزان مقطع دبستان نمی‌توانند شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، ضمن اینکه دانش آموزان ناشنوا اندکی در تفهیم مفاهیم مشکل دارند، بطوریکه طی سال گذشته که دستور بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه و حضور دانش آموزان و معلم‌ها ابلاغ شد، بیشترین وقت کلاس برای تذکر به دانش آموزان سپری می‌شد و باید دائما به آن‌ها تذکر می‌دادیم که به وسایل همکلاسی‌ها دست نزنند و ماسک را بر دهان بگذارند . وی با بیان اینکه تدریس در فضای مجازی و برنامه شاد مشکلات زیادی دارد، اظهار داشت: پارسال فیلم‌های آموزشی به سختی انجام می‌شد، ضمن اینکه ابتدای بازگشایی مدارس، پرداخت هزینه‌های خرید بسته‌های اینترنتی بر عهده معلم‌ها بود، اگرچه بعدا با اختصاص بسته‌های ۳ ماه ۶۰ گیگابایتی شرایط بهتر شد، ولی این حجم برای ۳ ماه کافی نیست و باید میزان حجم بیشتری برای ما در نظر گرفته شود.
لزوم برگزاری کلاس‌های وبینار و اسکای روم
این معلم اهوازی که درخواست برگزاری کلاس‌های درس به صورت وبینار را دارد، ادامه داد: مدارس غیردولتی کلاس‌ها را در فضای اسکای روم برگزار می‌کنند و براساس بررسی‌های انجام شده، نه تنها مشکلات تدریس کاهش می‌یابد، بلکه یادگیری دانش‌آموزان و البته مدیریت و اطمینان از حضور دانش آموز در کلاس بهتر است، ولی مدارس دولتی به خاطر نداشتن پرداخت هزینه ها، از برگزاری کلاس‌ها با این ویژگی معذور هستند.سلطان زاده اظهار داشت: به نظر من و بسیاری از همکاران و معلم ها، اگرچه تدریس در فضای مجازی با مشکلات از پیش گفته و پُر شدن حجم گوشی‌ها و ایجاد مشکلات بینایی بسیار سخت و دشوار است، اما بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی درست نیست، چون کووید-۱۹ کاملا مهار نشده است و سلامتی دانش آموزان مهم‌تر است.موضوع به حدی مهم است که تصمیم گرفتم با مسئولان مربوطه در این زمینه نیز گفتگو کنم.
علت اصلی نقل و انتقالات، شرایط اقلیمی و بروز بیماری‌ها
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان موضوع نقل و انتقالات را از جمله موارد مربوط به پروژه مهر عنوان کرد و گفت: نقل و انتقالات با هدف ایجاد آرامش و رضایت خاطر برای همکارانی اجرایی می‌شود که دچار مشکلات مختلفی از جمله دوری از خانواده، تبعیت از همسر، بیماری‌های خاص و مشکلات پزشکی هستند و می‌خواهند از استان محل سکونت و اشتغال خود خارج شوند.کوروش مودت با بیان اینکه مسئله درخواست انتقالی به ۲ مرحله کلی شامل؛ ثبت سامانه‌ای و انتقال اضطراری تقسیم می‌شود، افزود: در شهریورماه نقل و انتقالات اضطراری اجرا می‌شود.در سطح استان خوزستان معمولا شرایط خاص و آب و هوای گرم و خشک سبب شده که تعدادی از نیرو‌های فرهنگی مشغول در بخش‌های مختلف تمایل به خروج از استان و ادامه زندگی و اشتغال در سایر استان‌های همجوار پیدا کنند.
تراز منفی نقل و انتقالات در آموزش و پرورش خوزستان
مودت با بیان اینکه تراز نقل و انتقالات در آموزش و پرورش خوزستان است، ادامه داد: به دلیل محرومیت ها، وقوع گرد و خاک و شرایط آب و هوایی، شاهد افزایش درخواست انتقالی از سوی نیرو‌های انسانی هستیم، البته با این وجود سعی شده تلاش منفی را به حد متعادل برسانیم، بطوری که اگر ۳ سال قبل تراز ۶۰۰- بوده است، پارسال آن را به ۲۷۰- تا ۲۵۰- رساندیم، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم امسال نیز این رقم را نگهداریم یا آن را به رقم کمتری کاهش دهیم.یک هزار و ۸۷۱ نیروی فرهنگی برای نقل و انتقالات و جابجایی در استان طی سال جاری درخواست داده اند که در حال حاضر با ۴۰۳ هزار نفر از متقاضیان موافقت شده، ضمن اینکه ۹۵۲ نفر دیگر نیز متقاضی نقل و انتقالات به استان‌های همجوار بودند که با ۲۹۴ نفر از این افراد موافقت صورت گرفته است.وی با اشاره به فعالیت کارگروه و کمیسیون نقل و انتقالات در سطح خوزستان و اهواز اظهار داشت: درخواست‌ها در این کارگروه با توجه به شرایط و نیاز‌ها در ساماندهی نیرو‌های انسانی مطرح می‌شوند و سعی داریم با انجام جابجایی و انتقالی‌ها رضایت خاطر همکاران را جلب نماییم، اگرچه تامین نیروی انسانی در مناطق مختلف مدنظر است تا شاهد تعادل در مدارس و مناطق مختلف باشیم و از ایجاد تراکم در برخی مناطق و کمبود نیرو و معلم در برخی دیگر جلوگیری کنیم.
ثبت درخواست انتقالی در سامانه سیدا
مودت درخصوص چگونگی ثبت درخواست انتقالی گفت: سامانه HRM و سیدا برای ثبت این درخواست راه اندازی شده که براساس تاریخ و روز معین، معلم‌ها و نیرو‌های فرهنگی می‌توانند با ورود به سامانه و تکمیل فرم‌های مختلف تقاضای خود را ثبت کنند، سپس در مرحله اول در مناطق، درخواست بررسی و رسیدگی به آن صورت می‌گیرد، در این مرحله اگر با درخواست افراد موافقت نشد، آن‌ها می‌توانند نسبت به درخواست نقل و انتقال اضطرار اقدام نمایند و پاسخ آن نیز تا قبل آغاز سال تحصیلی اعلام می‌شود.
با توجه به محرومیت‌های گسترده در استان زرخیز خوزستان، عده زیادی از افراد عادی جامعه گرفته تا شاغلان در اداره‌ها و سازمان‌های مختلف تمایل به خروج از زادگاه خود دارند، اما اگر اینگونه پیش برود و فرهنگیان بروند، مشکل کمبود معلم سال به سال وخیم‌تر خواهد شد و بار بر دوش سایر معلم‌ها سنگین‌تر می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد